جامعه و خانواده

اعلام برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای شب یلدا

معاون فرهنگی و هنری شهرداری تهران به تشریح برنامه های این سازمان برای جشنواره شب یلدا با عنوان «نور شب» پرداخت.

به گزارش سی وی نت، سید علیرضا فاطمیان پور، مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه برنامه «شبچراغ» در شب یلدا خبر داد: شعر و ادب. 40 رویداد فرهنگی و هنری با 108 اجرا در برنامه شب یلدا در نظر گرفته شده است.

وی ادامه می دهد: در قالب بسته برنامه «شبچراغ» هر منطقه و فرهنگی بر اساس محتوای برنامه محصولی را ایجاد و در شبکه اجتماعی منتشر می کند. همچنین در مسابقه مجازی «شهر خوب قصه ها» که به صورت قصه گویی برگزار می شود، شرکت کنندگان می توانند از داستان های منتشر شده توسط والدین، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و ناشران آنها و فضای مجازی، فیلم یا فایل صوتی تهیه کنند. دبیران مسابقه به برندگان جوایزی اهدا خواهند کرد.

فاطمیان پور با اشاره به مسابقه خوانندگی «شب نور» برای کودکان گفت: در این برنامه بر اساس سه نسل 3 تا 4 سال، 4 تا 7 سال و 7 تا 9 سال از شعر حافظ و از میان انتخاب کردیم. خوب چاپ شده بچه ها می توانند این اشعار را روی نوارهای ویدئویی و اجراهایشان بخوانند و به پیام رسان واتس اپ به شماره 09920225702 بفرستند و برندگان مراسم در مراسم اختتامیه که در نوروز برگزار می شود معرفی خواهند شد و جایزه خود را دریافت خواهند کرد. ضمناً کودکان شرکت کننده در جشنواره در کانون شعر کودک عضویت خواهند داشت. همچنین ویژه برنامه تجلیل از خانواده شهدای مهرآیین یکی از تشکل های فرهنگی هنری است که در شب یلدا با هدف تجلیل از خانواده های معظم شهدا و چشم مادر برگزار می شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه رویکرد جهادی در نگاه مستضعفان از جایگاه ویژه ای در دستور کار سازمان اخیر برخوردار است گفت: در ویژه برنامه “جاده شیرین یلدا” با مشارکت خیران، تعدادی بسته شامل میوه شب یلدا، میوه، آنتی بیوتیک و کاور و هدایایی در اختیار کارکنان مدرن قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در ویژه برنامه یلدا زندگی جشن شادی و نشاط و فرهنگ سازی و برپایی ایستگاه کودک و اهدای جوایز و بسته غذایی خوب برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود و در واقع خانواده های نیازمندان حضور خواهند داشت. به رسمیت شناخته شده و کمک های مالی انجام خواهد شد.” همچنین مراسم «یلدای مهربانی» در یکی از شهرهای آزاد شده تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فاطمیان پور از برگزاری چندین رویداد منطقه ای همزمان با شب یلدا در نقاط مختلف تهران خبر داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا