سلامت و تندرستی

اعزام ۴۰۰ پزشک و پرستار هلال‌احمر به عراق / اولین پرواز برای اربعین از ۲۸ شهریور

نایب رئیس حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر این عمل و خدمات عمومی را برای مراسم اربعین حسینی امسال تشریح کرد.

در مصاحبه با سی وی نت ، دکتر طاهر درودی درباره اقدامات امسال هلال احمر در اربعین اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد اربعین ، امسال هلال احمر یک مرکز درمانی در نجف اشرف و همچنین یک مرکز درمانی در کربلا خواهد داشت. با توجه به اینکه امسال حضور پیاده روی زائران ایرانی نداریم ، هلال احمر جاده را نمی پوشاند.

وی افزود: “طبق برنامه ، انتظار تاریخ دقیق پرواز هنوز مشخص نشده است ، اما اولین پرواز از 19 سپتامبر خواهد بود ، نیروهای ما در همان روز اعزام می شوند ، اما اگر خدا بخواهد ، ما انجام می دهیم ارائه خدمات به زائران تا ساعت 23:00. “

درودی در مورد وضعیت اعزام پزشکان و کارکنان بهداشتی به کار در بیمارستان هلال احمر گفت: «با توجه به اینکه امسال گردشگران ایرانی از کشور اعزام نمی شوند و طبق عراقی ها و وزارت کشور عراق ارائه شده است. تعداد ایرانیانی که می توانند ارسال کنند ، حدود سی هزار نفر است. در نتیجه ، ستاد اربعین تصمیم گرفت این تعداد را بین کارکنان و نمایندگان مشاغل تقسیم کند. به همین دلیل ، تیم پزشکی ما نسبت به سال های گذشته ، زمانی که مناطق بیشتری مانند بیمارستان ها را با پزشکان ، پرستاران و تیم های ویژه تحت پوشش قرار دادیم ، کوچک شده است.

وی گفت: بر این اساس ، در دو گروه و دو گروه در کربلا و نجف ، پزشکان و پرستاران منصوب با تجربه ، هماهنگی های لازم و همچنین ثبت و ارائه درخواست خود برای ویزای سفر به جلو را انجام داده اند. برای ارسال آنها انجام دهید. “تیم ما دارای تیمی از پزشکان ، پرستاران ، فوریت های پزشکی ، تکنسین ها و غیره و سایر نمایندگان ما از حدود 400 نفر است.

درودی در مورد تحویل دارو گفت: با توجه به اینکه اعزام مسافران کاهش می یابد ، تلاش می کنیم مقادیر زیادی داروی خود را از انبارهای کربلا و نجف وارد کنیم. اگر شکاف کوچکی وجود داشته باشد ، بلافاصله داده می شود. اولین پرواز برای اربعین در 19 سپتامبر انجام می شود. البته ممکن است چند تیم زودهنگام برای آماده شدن برای بیمارستان چند روز زودتر اعزام شوند ، اما اولین پرواز تا 28 سپتامبر انجام می شود.

وی در خصوص کمپین واکسیناسیون ارسالی به اربعین گفت: با توجه به این بحث باید واکسیناسیون برای اعزام شدگان انجام شود. اعضای هلال احمر به دلیل اینکه تیم پزشکی هستند واکسینه شدند ، ما نباید نگران این موضوع باشیم. امسال طبق قانون خروج حجاج نداریم ، همه کارها به صورت هوایی انجام می شود. به عنوان یک قاعده ، باید اقدامات وزارت بهداشت مانند واکسیناسیون و غیره وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا