ورزش

اعتقاد به مهدویت مهم‌ترین و پویاترین باورهای دینی مسلمانان است

به گزارش خبرنگار محلی خبرگزاری آنا از بیرجند، گفتگوهای مهدویت با موضوع «مهدویت و حدیث بعدی ائمه دوازده گانه» در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در حال برگزاری است.

یکی از اعضای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست گفت: امام حسین(ع) و حضرت سیدالساجدین(ع) از زمان خود تا قیامت سخنان خود را به همه آموختند.

حجت الاسلام غلامحسین زینلی به بحث مهدویت پرداخت و اعتقاد به مهدویت را یکی از مهم ترین، اساسی ترین و قوی ترین باورهای دینی مسلمانان دانست.

وی افزود: پیام پیامبر اکرم و ائمه اطهار(ع) به حدی بود که اساتید زیادی از شیعه و سنی چند سال قبل از ولادت حضرت مهدی (عج) بر اساس گزارش ها حضور داشتند. پیامبر اکرم (ص) در اهل بیت و اهل بیت علیهم السلام باید کتاب مستقلی درباره زندگی آن حضرت بنویسند یا فصل و فصلی از کتاب خود را به زندگی آن حضرت تحویل دهند.

یکی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه طبق روایات منابع مهم اهل سنت در وهله اول به نمایندگی از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، اهل سنت بوده اند، خاطرنشان کرد: -بیت (ع) دوازده اعتقاد به امامان دوازده گانه (علیهم السلام) به عنوان جانشینان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) است.

زینلی گفت: مسلماً دوازده امام شیعه هستند، زیرا پیروان این مذهب را دوازده امامی می نامند و این عقیده در بین علمای اهل سنت یک مسئله اساسی است.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی نیز برگزاری چنین نشست مهمی را در راستای شناخت معارف مهدوی دانست و خاطرنشان کرد: طهرانچی در نشست اتحادیه دانشگاه های شرق بر دو موضوع مهم انسجام دینی در مهدویت تاکید کرد. : دغدغه های فرهنگی رهبران قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: تبیین معارف عمیق مهدوی و استمرار در جلسات و تدبر موجب شناخت بیشتر و عمیق‌تر اهل بیت (ع) و مهدویت می‌شود.

سیدحسن هاشمی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه به مسائل فرهنگی و معنوی به ویژه در حوزه مهدویت توجه جدی دارند و در این راستا به ارزش های فرهنگی بزرگی دست یافته است، گفت: انتظار برکات ارزشمندی برای ارتقای آن خواهیم داشت. تقویت آموزش و فرهنگ مهدوی.

انتهای پیام / 4078 /

دکمه بازگشت به بالا