سلامت و تندرستی

اشتباه بی‌سابقه مهندسان اپل – سی وی نت

اپل برای اولین بار از دو نوع سیستم روی تراشه (SoC) در گوشی های خانواده آیفون 14 استفاده کرد که آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با اندکی بهبود از پردازنده نسل قبل استفاده می کنند اما آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با آخرین پردازنده A16 Bionic.

اپل سال هاست که پردازنده های تلفن همراه رده بالا تولید می کند و نسل به نسل آن ها را بهبود می بخشد. تغییرات A16 در مقایسه با A15 انقلابی نیستند، اما برای اینکه اپل را از رقبای خود جلوتر نگه دارند، کافی هستند. اپل بخش گرافیکی پردازنده A16 را تغییر چندانی نداده است و کوالکام از این فرصت استفاده کرد و تراشه‌ای ایجاد کرد که تراشه‌های اپل را بیش از هر زمان دیگری در بخش پردازش گرافیکی به چالش می‌کشد.

این پایگاه خبری در گزارشی اختصاصی مدعی شد که اپل در تلاش برای تقویت واحد گرافیکی A16 بوده است، اما مشکلات مهندسی کشف شده در مراحل پایانی طراحی A16 باعث شد تا این شرکت استفاده از واحد گرافیکی جدید خود را به تعویق بیندازد. یک نسل دیگر

وعده بزرگ اپل در زمان رونمایی از پردازنده A16 Bionic، افزایش 50 درصدی پهنای باند حافظه بود. سری آیفون 14 دارای رم LPDDR5 با فرکانس 6400 مگاهرتز است، در حالی که آیفون 13 از رم LPDDR4X استفاده می کند.

News به نقل از منابع می نویسد که مهندسان اپل برای اضافه کردن ویژگی های جدید به A16 بسیار جاه طلب هستند، اما در “آخرین مرحله طراحی” متوجه شدند که مصرف انرژی واحد GPU بسیار زیاد است. افزودن این پردازنده گرافیکی به آیفون 14 باعث می شود گوشی گرمای بیشتری تولید کند، اپل این موضوع را نپذیرفته است.

اطلاعاتی که خطا در فرآیند تولید اپل را «بی سابقه» توصیف می‌کند، می‌گوید که واحد گرافیکی A16 از این تراشه حذف شده و اپل تصمیم گرفته است تا گرافیک‌هایی را بر اساس طراحی نسل قبل ایجاد کند. اطلاعات می گوید که واحد گرافیک برنامه ریزی شده اپل از فناوری Ray Tracing پشتیبانی می کند و ویژگی های پیشرفته دیگری نیز دارد. در حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد این حقوق اعلام نشده است.

5858

دکمه بازگشت به بالا