سلامت و تندرستی

اسراییل و اشتباه تاکتیکی – سی وی نت

این قدیمی‌ترین روزنامه در اسرائیل است و به گفته دایره‌المعارف .dia Britannica، از همه محبوب‌ترین روزنامه‌ها است و بیشتر خوانندگان آن تحصیل کرده‌اند. این مقاله از بسیاری جهات مهم است.

درست یک روز قبل از انتشار گزارش روزنامه هاآرتص، عملیات تمام 4300 بندر ایران همزمان متوقف شد و عرضه نفت در بندر متوقف شد. دلیل این امر که مشکلات فراوانی را برای ایران به همراه داشته، مدتی است که در هاله ای از ابهام قرار دارد تا اینکه خبرگزاری آنلاین سی وی نت که آشناتر از دیگران است، از احتمال حمله سایبری صحبت کرد. در نهایت دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران بعداً در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که ممکن است این کشور خارجی بوده باشد که حمله سایبری به پمپ بنزین را انجام داده است، اما هنوز حرفی برای گفتن وجود ندارد. خبرگزاری آنلاین سی وی نت اولین رسانه ای بود که اخیرا گزارشی را در روزنامه هاآرتص منتشر کرد.

گزارش ها از حملات سایبری اسرائیل به ایران

اسرائیل پیش از این نیز در حملات سایبری مختلف به ایران دست داشته است.

نیروگاه اتمی بوشهر: شاید اولین مورد حمله سایبری اسرائیل در ایران بحث استاکس نت در مورد نیروگاه اتمی بوشهر باشد. Stuxent بدافزاری است که توسط دولت های آمریکا و اسرائیل ساخته شده است که در سال 2010 به تاسیسات هسته ای ایران، عمدتاً نیروگاه اتمی بوشهر، حمله کرد. یاهو نیوز بعداً اعلام کرد که هدف از به اصطلاح “بازی های المپیک” نابودی برنامه هسته ای ایران نبوده است. ، اما برای خریدن زمان و آوردن تلاش های سیاسی آن را شکست دهیم. ادوارد اسنودن، یکی از ماموران سابق سیا که اسناد متعددی را در ارتباط با اطلاعات آمریکا منتشر کرده است، در مصاحبه ای گفت که اشپیگل با همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا در اسرائیل بدافزار توسعه داده است.

– تجهیزات ارتباطی: در سال 1397، حمید فتاحی، معاون ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در توییتی مبنی بر «حمله پراکنده» به برخی تجهیزات ارتباطی، منشأ این حملات را اسرائیل اعلام کرد. به گفته غلامرضا جلالی، رئیس تیم امنیتی کشور، ویروس «نسل جدید استاکسونت» برای انجام حملات سایبری در «چند بخش» مورد استفاده قرار می گیرد.

– پایگاه نظامی پارچین: در 4 مرداد 1378 انفجاری در نزدیکی ارتش پارچین رخ داد. روز بعد، زوئی یازکلی، تحلیلگر سیاسی کانال 13 تلویزیون اسرائیل، گفت که انفجار شب گذشته در پارچین تهران شبیه “ظاهر حمله سایبری” است.

– تاسیسات هسته ای نطنز: در 21 فروردین امسال حادثه ای در تاسیسات هسته ای نطنز رخ داد. دولت اسرائیل روز یکشنبه (12 آوریل) گزارش داد که “حادثه” در نیروگاه اتمی نطنز یک عملیات اسرائیلی در پی “حمله سایبری جدید به ایران” بود.

– عملیات بندر شهید رجایی: در 20 اردیبهشت ماه سال جاری حمله قبلی به آب و تجهیزات بندر شهید رجایی صورت گرفت. روز دوشنبه 19 می، واشنگتن پست به نقل از یک مقام دولت آمریکا که نامش فاش نشده و مقامات دولتی خارجی گزارش داده است که احتمالاً عامل حمله سایبری اخیر به بندر شهید رجایی هرمزگان بوده است. اسرائيل. بودن.

البته حمله اسراییل به کشور ما در گذشته به این موارد محدود نمی شد.

شباهت این دو رویداد در موضوع اصلی شگفت انگیز است

هجدهم تیرماه سال جاری اختلال عمومی در سیستم کامپیوتری شرکت راه آهن به وجود آمد که باعث تعویق یا توقف فعالیت صدها قطار و حتی ورودی، محدوده خرید، فروش بلیت، بار الکترونیکی شد. و خدمات مسافری در وب سایت شرکت راه آهن. دچار مشکل شدن. خبرگزاری آنلاین سی وی نت در همان روز با انتشار عکسی از تابلوی اعلانات حرکت قطار ایرانی را منتشر کرد و از اختلال جهانی در سیستم کامپیوتری راه آهن خبر داد که آشفتگی بی‌سابقه‌ای را در قطارها در سراسر کشور ایجاد کرد. پیام قطار برای حملات سایبری روی تابلوی پیام قطار نمایش داده شد. این پیام شامل شماره تلفن نیز می باشد.

اما نکته شگفت‌انگیز در مورد حمله سایبری هفته گذشته این است که همین ارقام در حمله سایبری اخیر به یک پمپ بنزین نمایش داده شد.

این شباهت یک نکته ملایم دارد. تحقیقات انجام شده توسط شرکت امنیت سایبری آمریکایی و اسرائیلی «چک پوینت» در مورد حمله چهار ماه پیش نشان داد که علت هک گسترده رایانه ای شرکت راه آهن ایران، حمله سایبری گروه هکری به نام «ایندیرا» بوده است. تهاجم اسرائیل کار مظنونین و هکرها نیست.

لذا کمی دقت و تشابه نکته مهم را تبیین می کند. : اسرائیل می گوید جنگ اخیر کار اوست، در حالی که متن جنگ اخیر شباهت انکارناپذیری با پیام جنگ قبلی دارد و منطق اسرائیل که مدعی انجام آخرین، بدون قدرت است. با گفتن اینکه این یک تصادف بوده است، نشان دهید که شبیه این است. این نشان می دهد که هم این حملات کار اسرائیل است و هم در گذشته اسرائیل ادعا کرده که اینطور است یا یکی از این دو حمله کار اسرائیل است و این بار اسرائیل اعلام می کند که کار است. هاآرتص اخیرا اعتراف کرده است که رویکرد این دو حمله به ویژه تضعیف سیستم خدمات عمومی است و هیچ یک از آنها برای اهداف نظامی صحبت نمی کنند.

نفرت از دولت اسرائیل و ایرانی ها؟

جامعه شناسان استدلال می کنند که تصورات عمومی از جامعه و وضعیت ممکن است در مواجهه با ناملایمات، در مسائلی که جنگ نیست، یا مورد تایید دشمن در اقدامات انتقام جویانه، مردم عادی در زندگی روزمره خود، ارضا و تلافی شوند. باورش دردناکه بزرگان به یاد می‌آورند که در حالی که رژیم بعث عراق از جنگ ناامید شده بود و با کمک جامعه بین‌المللی، ارتش اسکاد بی را کور کرده بود، برخی افراد به آرامی “پاسخ سلاح” را سرودند و در برخی موارد می‌توان درخواست تلافی جویانه کرد. انتظار می رود. اما شکی نیست که کشوری که در خصومت پیشرو است، بیش از پیش منفور خواهد شد.

همانطور که همه می دانیم، زیرساخت های خدمات عمومی که بر ایمنی و امنیت همه مردم تأثیر می گذارد، هرگز توسط ایران در حمله سایبری به اسرائیل یا حتی ایالات متحده مورد حمله قرار نگرفته است. البته ایران در سطح جهانی نیز در مورد سایبری حرف های زیادی برای گفتن دارد و دو سال پیش وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه ای درباره حمله سایبری ایران هشدار داد و گفت: ایران دارای یک سیستم سایبری قدرتمند است که می تواند منجر به حملات سایبری شود. تهدیدی برای آمریکا، “باش”، حتی نمی توان آن را تلافی کرد، که نوعی سیاست است که امنیت و آرامش مردم ایران را تهدید می کند.

مشکل حمله به اماکن عمومی را نمی توان به عنوان مشکلات ناشی از محدودیت های یک جنس تلقی کرد و در هر دو صورت نارضایتی عمومی را می توان ابزاری دانست که تأثیر یکسانی در کاربرد دارد. فشار و فرآیند ممکن است عده ای بگویند تحریم و مشکلات آنها تصمیمات سیاسی است و آن را به عهده خودشان یا سیاستمداران بگذارند، اما چه کسی می تواند بگوید مردم دشمن و مخالف هستند آیا مردم تلافی می کنند؟

ایرانیان پیش از این در جنگ هشت ساله خود نشان داده اند که در مقاومت در برابر تهاجم به میهن خود و همبستگی متحد هستند. بنابراین این یک اشتباه شگفت انگیز است که انتظار داشته باشیم اگر یک ملت ضد اجتماعی از مردم خود محافظت می کند، مردم به دلیل نارضایتی از جنبش این کار را انجام دهند. این بیانیه با پیام دوستانه ای که گاهاً دولت اسرائیل سعی در ارسال آن به ایران دارد بسیار متفاوت است.

پشم در شبکه سراسری اینترنت!

همیشه تاکید داشته ام که به جای نام مستعار شبکه ملی اینترنت (توقف اینترنت جهانی و مردم) از طریق کلمه شبکه ملی اطلاعات (راه اندازی شبکه مستقل ذخیره اطلاعات سازمان ها و ساختمان های خدمات دولتی و خدمات آفلاین (اینترنت) ) استفاده کنید، همانطور که وزیر سابق فناوری اطلاعات بر همین تفاوت صحه گذاشت و در دومی دروغ گفت. با این حال، دوران حملات سایبری اخیر و دوران زورگویی سایبری در کشور ما نیز حائز اهمیت است. این روزها طرحی به نام حمایت از حقوق کاربران اینترنت در مجلس مطرح شد که برای تصمیم گیری نهایی در حال آزمایش است. افکار عمومی به خوبی این طرح را دنبال می‌کند و اگر برخلاف وعده‌های مسئولان، قصد مسدود کردن یا مسدود کردن عمدی دسترسی مردم به اینترنت را داشته باشد، مخالفان زیادی از جمله آقای دکتر دارد. آقاتهرانی نماینده مردم تهران در … نهادهای مشورتی اسلامی و یکی از موافقان این پروژه نیز بر بزرگ بودن آنها توافق کرده اند.

تجلی موقت این حمله سایبری و شرایطی که ممکن است عده‌ای در سایه طرح شبکه ملی اطلاعات به دنبال شبکه ملی اینترنت باشند، این امکان را از جمله فرصت‌هایی برای کسانی که معتقد به محدودیت هستند، استفاده از این سایبری را ممکن می‌سازد. آنها علاوه بر حمله فوری به امنیت و امنیت مردم، برای شکستن مخالفت خود با این ممنوعیت تلاش نمی کنند.

1717

دکمه بازگشت به بالا