جامعه و خانواده

استقرار انجمن اهدا عضو در ایستگاه متروی مدافعان سلامت 

تفاهم نامه ای بین شرکت بهره برداری مترو تهران و انجمن اهدای عضو ایران برای دسترسی به سخت افزار، نرم افزار، تبادل اطلاعات و مشارکت های قابل توجه در ارتقای آگاهی عمومی در مورد انواع مرگ مغزی و نهادینه سازی امضا شد. سنت معنوی بخش دادن

به گزارش سی وی نت، مهدی شایسته عسل – مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه – در انعقاد تفاهم نامه با انجمن اهدای عضو ایران گفت: در حال حاضر روزانه یک و نیم میلیون مسافر از قطار تهران استفاده می کنند، ما پیشگویی می کنیم. و این رقم تا پایان سال دو برابر خواهد شد. به یک میلیون مسافر می رسد. همین توانایی می تواند به فرهنگ سازی در زمینه اهدای قطعه کمک کند تا خانواده با اهدای قطعه به عزیزان خود در هنگام طلا موافقت کنند.

وی با بیان اینکه ایستگاه قطار مشخصی برای توسعه فرهنگی در این زمینه انتخاب شده است، افزود: ایستگاه های سلامت در خط 7 مترو را بررسی کرده ایم تا با برپایی نمایشگاه دائمی اهدای قطعات، در بخش اهدایی فرهنگ سازی شود. پشتیبان گیری، ادامه دارد، انجام خواهد شد.

رئیس شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: تشکیل انجمن اهدای عضو و ایستگاه مدافعان سلامت به معنای عدم فعالیت ایستگاه های دیگر در این بخش نیست، بلکه این گروه می توانند با کمک به معاونت آموزش شهروندی مشارکت کنند. معاون فرهنگی و روابط عمومی رئیس جمهور و به مخفیانه رفتند.

شایسته عسل در ادامه بیان کرد: امیدواریم بتوانیم عملکرد بهتری را در زمینه ارائه بخشی از نظر توسعه فرهنگی مناسب شاهد باشیم.

وی افزود: تبلیغ تیزرهای مربوط به تامین قطعات و نظارت بر قطارها و بنادر و ارائه امکانات مناسب در سطح راه آهن برای فرهنگ سازی آموزش و گردشگری از دیگر اقدامات شرکت بهره برداری مترو برای فرهنگ سازی و این حوزه است.

پیرهادی -عضو شورای اسلامی شهر تهران- در ادامه سازمان با اشاره به اینکه در سال 68، دو هفته قبل از رحلت امام خمینی (ره) فتوای اهدای قطعه از سوی امام خمینی (ره) صادر شد، افزود: این فتوا یکی از بهترین هاست. فتوا مهم است زیرا اهدای عضو جان هزاران نفر را نجات داده است.

پیرهادی در ادامه بیان کرد: ما نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران در تلاش هستیم تا جایی که می توانیم به انجمن اهدای عضو کمک کنیم و شهرداری تهران را مجبور می کنیم که نسبت به موضوع بخشش اقدام کند.

وی با بیان اینکه زمان در دگرگونی بدن بسیار تعیین کننده است، گفت: اگر این تصمیم در کمتر از 24 ساعت اتخاذ شود، جان 8 نفر نجات می یابد. در حال حاضر 25 هزار نفر در لیست انتظار اهدای عضو هستند که از این تعداد 23 هزار نفر نیاز به پیوند کلیه دارند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ابتکارات مختلف در شهرداری تهران می تواند به حل مشکلات حوزه ترجمه کمک کند، گفت: اگر شهرداری تهران در مسیر درستی حرکت کند، می تواند در بخش اهدایی فعالیت کند.

دکتر. کتایون نجفی زاده – رئیس انجمن اهدای عضو ایران – نیز با بیان اینکه در ایران سالانه حدود 2500 تا 4000 نفر در شانس اهدای عضو جان خود را از دست می دهند، گفت: حدود 3000 نفر دارای مغز کامل در حال مرگ اندام هستند. ، در این رقم تنها 1000 نفر در مرحله اهدا هستند.

نجفی زاده تصریح کرد: هر مغز مرده می تواند هشت قسمت از بدن خود را اهدا کند و حتی اگر خانواده متوفی دیر شود باز هم می توان این سه عضو را منتقل کرد، اما طبق آمار سالانه 6000 فایده سلامتی داده نمی شود. ، در مقایسه با 7 نفر که هر روز به دلیل کمبود اعضای بدن جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 25 هزار نفر در لیست انتظار هستند، گفت: در صورت اصلاح فرهنگ اهدای قطعات، نیمی از مرگ مغزی با هدیه دادن ریشه کن می شود.

وی با بیان اینکه مردم مرگ بر اثر ایست قلبی را می شناسند، خاطرنشان کرد: مرگ مغزی ناشناخته است و برای مردم نامشخص است زیرا مغز فرد در حال مرگ به واسطه دستگاهی که به قلب متصل است، حرکاتی شبیه تنفس دارد. در می زند و حتی او حرکات حرکتی نیز دارد. مرگ مغزی هنوز به خوبی توسط جامعه پذیرفته نشده است، بنابراین خانواده ها بلافاصله رضایت نمی دهند.

نجفی زاده با بیان اینکه علت اکثر مرگ و میرهای مغزی تصادفات رانندگی در سنین 20 تا 40 سال است، گفت: بنابراین جنبه مثبت رشد جوانان را داریم که متأسفانه به دلیل ناآگاهی خانواده و خانواده زیرزمینی می رود. اهدایی پذیرفته نشد، در حالی که اکثر بیماران در لیست انتظار بودند.

به گزارش مدیریت ارتباطات بین الملل تهران و شرکت بهره برداری مترو هوم، رئیس انجمن اهدای عضو ایران گفت: شرکتی مانند مترو که روزانه پذیرای مخاطبان زیادی است، می تواند کارهای زیادی برای ایجاد انجام دهد. فرهنگ در این زمینه هرچند قبل از این گزارش ارتباط خوبی با شرکت بهره برداری مترو تهران برای انجام تحقیقات انرژی داشتیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا