ورزش

 استادان زن باید مادرانه معلمی کنند

 استادان زن باید مادرانه معلمی کنند

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: نقش مادرانه استادان زن در خانواده، مدرسه یا دانشگاه باید تأثیرگذار، مهم و فرهنگ ساز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که در دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد با اشاره به عملکرد مطلوب و درخشش استادان زن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی اظهار کرد: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور قدرتمند بانوان و دختران در شکل دهی آینده ایران اسلامی بوده که در طرح تحول ملی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به تبعیت از اسناد بالا دستی به تفکیک و تفصیل به آن پرداخته است.

این پژوهشگر امور اجتماعی افزود: زنان در جامعه بسترساز محیط مناسب رشد و تربیت نسل آینده هستند و نقش زنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست؛ زیرا زنان در عرصه تعلیم و تربیت فعالند و در فرهنگ سازی و هویت بخشی به نسل آینده در مقابل آسیب‌های اجتماعی و تهدید‌های احتمالی، نقش مهمی و سازنده‌ای را ایفا می‌کنند.

وی، نقش امور زنان و خانواده دانشگاه را در تعالی بخشی و تحکیم نهاد خانواده مهم برشمرد و اضافه کرد: بانوان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی اثرگذاری زیادی در حوزه‌های اجتماعی، تربیتی و آموزشی درجامعه دارند؛ زیرا نقش تربیتی زنان به‌عنوان مادران آینده در شکل دهی تغییرات اجتماعی، بسیار حساس مهم و حیاتی است و باید به گونه‌ای عمل شود تا از این نقش مهم مادرانه غفلت نکنیم.

قاسمی، بهبود شرایط زنان و خانواده را مبنای تغییرات مثبت و سازنده در جامعه دانست و عنوان کرد: بانوان مبنای تغییرات مثبت و سازنده در جامعه هستند و به واسطه حس مادرانه معلمی از قدرت نفوذ بالایی در کلامشان برخوردار بوده که همین عامل مهم، نقش بی بدیل آنها را در حوزه تعلیم و تربیت ممتاز و برازنده کرده است.

این مسئول فرهنگی مطرح کرد: در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به تفصیل به نقش زنان در تعلیم و تربیت و جایگاه زنان به عنوان استاد و معلم، پرداخته و باید بکوشیم تا با فراهم آوردن زیرساخت لازم، زمینه رشد و توسعه را گسترش و بسط دهیم.

وی تدوین بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی را نمایانگر اعتقاد راسخ دانشگاه به ایجاد تغییر و تحول بنیادین در راستای محقق سازی نقش تعلیم و تربیت در تمدن سازی نوین اسلامی دانست و تاکید کرد: دانش‌آموختگان دانشگاه باید پس از ورود به جامعه بتوانند با برنامه‌ریزی‌های منطبق در سند تحول و بیانیه تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آگاهی بخشی، خودباوری و مهارت آموزی نقش مثبت ایفا کنند به‌ویژه دانشجویان دختر که تربیت نسل جدید را نیز بر عهده می‌گیرند.

قاسمی تأکید کرد: تحول آفرینی در محیط‌های دانشگاهی باید به شکلی اجرا شود که صرفاً محیط دانشگاه علاوه بر علمی بودن در تمامی ابعاد و عرصه‌های فرهنگی و تربیتی؛ تاثیرگذار نیز باشد به طوری که دانش آموختگان باید بعد از ورود به بازار کار علاوه بر داشتن تخصص به عنوان یک شخص تاثیر گذار و فرهنگ ساز، نقش مهمی در سازندگی و بالندگی جامعه داشته باشند.

نقش دانشگاه آزاد در حضور تأثیرگذار زنان در جامعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز به بررسی عملکرد علمی و فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان هرمزگان پرداخت و گفت: تأثیر اجتماعی دانشگاه در تربیت نسل آینده ساز بر کسی پوشیده نیست و این دانشگاه با جذب کارمندان، استادان و دانشجویان دختر به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین افراد در عرصه‌های خانوادگی و اجتماعی جامعه به عنوان پرچمدار حضور زنان متخصص و کارآمد نقش آفرینی کرده است.

محمدحسین رنجبر، با برشمردن فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه امور بانوان و خانواده خواستار مشارکت بیشتر دانشجویان و بانوان شاغل در دانشگاه در طرح‌های مختلف فرهنگی شد و ادامه داد: زنانی که در عرصه علم و دانش فعالند جایگاه ویژه‌ای در توسعه همه جانبه اجتماع خود دارند و بر اساس طرح تحول دانشگاه آزاد اسلامی همه تلاش‌ها بر رفع موانع و گسترش زیرساخت‌های توسعه علمی، تربیتی و فرهنگی درجامعه برای نقش آفرینی بیشتر بانوان در حال انجام است که به شیوه‌های مختلف و نوآورانه، دانشگاهیان باید بتوانند در توسعه و تحکیم فرهنگی و تربیتی در جامعه بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

به گزارش آنا، این نشست که با غبار روبی از گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس آغاز شده بود با اظهار نظر و گزارش رؤسای واحد‌ها از فعالیت‌های انجام شده در حوزه رشد و توسعه امور بانوان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ادامه یافت و با پاسخ دادن به سوالات و ابهامات موجود در این حوزه پایان یافت.

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.
دکمه بازگشت به بالا