فرهنگ و هنر

از یک پرونده همیشه باز تا نامه‌های کیارستمی

چهار سال گذشته که تابستان آغاز شده است ، عباس کیارستمی دوبار بیشتر از سال گذشته برای عزیزان و دوستداران سینما تغییر نام یافته است. روزی او پس از چند ماه پر از اخبار و ایجاد ، شهر را ترک کرد و او از بین رفت.

به گزارش سی وی نت ، بسیاری از هنرمندان مشهور در ایران وجود دارند که مشتاقانه به یاد دارند تولد یا مرگ خود را به یاد می آورند ، خاطرات یا نام آنها توسط این هنرمند تغییر نام می یابد. آثار آنها به جای مانده است ، اما برخی نه تنها برای اهداف هنری بلکه برای مراسم نیز. ، همچنان متمایز است. به گفته عباس کیارستمی که سوابق پزشکی وی و تشخیص پسرش برای یافتن جزئیات ساخته شده بود ، مدتها پس از درگذشت یک فیلمبردار معروف ، به صورت آنلاین در دسترس بود و تعداد کمی از موارد ممکن است یافت شود که منجر به عوارض جدی پزشکی شد. .

در آن روزها ، یعنی تا ماه های بعد از 5 ژوئیه 2016 که خبر درگذشت عباس کیارستمی منتشر شد ، شکایات علیه پزشک و هر کس که در درمان این کارگردان سینما شکست خورده بود ، بود. مضامین کلیدی در رسانه ها و همچنین هرگونه اظهار نظر توسط قاضی و وکیل. سلامتی نیز جواب پسر عباس کیارستمی (بهمن) است که سالهاست به سوابق پدر خود پایبند است ، به قول خودش “بزرگترین حق او در کودکی دسترسی به اخبار و تمبرهای دولت است”. علاج و جرائم صورت گرفته است. “او گفت ، اما این اتفاق نیفتاد ، و همچنین در آخرین سریال او ، که همزمان با روز اول سعید ناماکی ، وزیر بهداشت فعلی وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی بود. نتایج به دست نیامد.

بهمن کیارستمی سال گذشته به سی وی نت گفت: “من از کسی یا هیچ شرکتی انتظار نداشته ام ، اما باید توجه داشته باشیم که شکست این پرونده را با پیامدهای احتمالی n. “وضعیت او” ما از قدرت و قدرت قانونی بیشتری استفاده می کنیم و پاسخی که از طرف کارشناسان حقوقی می شنویم این است که اسرار روند درمان گذشته و همچنین بررسی موضوع بزرگ و تعیین نهایی پول خون از مواد مخدر و مجازات. پزشک متخلف طبق مراحل پزشکی استخدام شد. در حقیقت ، صنعت بهداشت و درمان و تناسب اندام باعث کاهش واکنش آنها شده و یادآوری می شود که موقعیت آنها به خطر نیفتد. من تأثیر این تجلی قدرت را در تماسهایی که هر از گاهی به آنها نگاه می کنم ، مشاهده کرده ام. مظنونان مخالف مواد مخدر هستند و قصد دارند شکایت کنند ، اما در حادثه ای که در پرونده پزشکی کیارستمی وجود دارد ، این شکایت رد شده است. خلاصه اینکه ، “کی کیارستمی کیست و شما که اینقدر مورد توجه و حمایت قرار گرفته اید ، به این نوع نتیجه رسیدید ، پس چرا وقت خود را تلف می کنیم و شکایت می کنیم؟”

وی گفت: “ما نباید خود را گول بزنیم و فرض کنیم که این پرونده عواقبی دارد و به عنوان مثال آگاهی یا هوش ایجاد کرده است.” دلیل این امر این است که رساله عباس کیارستمی در مورد تاریخ سه ساله ما (در سال 1998) به معنای هیچ چیز نیست و در پایان ، هیچ جمله واحدی همانطور که از وی گزارش شده وجود ندارد. در همین حال ، سال گذشته (2016) سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مطابق با قوانین و اخلاق قابل اجرا ، کلیه اطلاعات و مراحل بهداشتی به خانواده و وكیل ابلاغ می شود. آ. وقتی وزیر بهداشت تغییر کرد ، من از وزیر جدید خواستم سوابق پدرم را برای پزشکی به من بدهد. البته او جواب نداد ، اما پاسخ رئیس روابط اجتماعی به وزارت بهداشت این بود: “اگر مملكت درب بدن را داشته باشد ، من به شما به نام پرسنل پزشکی آسیب دیده و افكار عمومی قضاوت می كردم. “”

اما گذشته از این وضعیت پیشرفته پزشکی ، این روزهای دیگر منجر به ذکر نام عباس کیارستمی در داستان شد؛ داستان انتشار این فیلم خطاب به همسرش بود که در واقع به شدت بر او تأثیر گذاشت.

اخیراً کتاب 84 صفحه ای با عنوان “من در خانه بودم” منتشر شد که بخشی از کتاب عباس کیارستمی است. بهمن کیارستمی در متنی با بیان موضوع این نامه ها و دلایل انتشار آنها در این باره نوشت:

من در صحن نشسته بودم و خونم را می خوردم. من سعی کردم از درگیر شدن در مشاجرات حقوقی در مورد شغل پدرم و امتناع از ماندن خودداری کنم ، اما بعداً من را احضار کردم و بعد از ساعت 8 بعد از ظهر در سالن اجتماعات نشستم و او مرتباً پرونده را خواند. من منتظر بودم که او نگاهش را از پوشه سخت بگیرد تا یادداشت هایم را روی دو برگ کاغذ A4 روی میز خود قرار دهد و به چاک برسد ، اما من از این تعجب کردم ، بگذارید او مازندرانی می گوید: “هنرمندان باید شخصیت های عمومی باشند. “اما ظاهرا پدر شما …” او حكم خود را نيمه گذاشت و سپس به خواندن پرونده ادامه داد. من می پرسم ، “پدر من ، آقای قاضی ، درمورد چه چیزی است؟” وی چند سطر را تلاوت کرد و ادامه داد: “به نظر نمی رسد خانه و خانواده باشد … صبح روز اول صبح ذهن من درست کار نمی کند و قضاوت من فرا نمی رسد. منظورم این است که” چرا که نه؟ نوشتن “نامه های لندن” ، “هودلومز” ، “کتابفروشی” و چقدر طول می کشد تا بتوانم آنها را بگیرم. بدن: “امضا ، اثر انگشت.” وقتی وارد می شوم ، انگشت خود را می گذارم. او می گوید: “سلام.

کیارستمی پس از توضیح نامه ها و خاطرات زندگی خانوادگی خود نوشت: “اما هدف از انتشار نامه ها و یادداشت ها بر روی این تصاویر دقیقا چیست؟” شاید اگر این پرونده به جای ساعت 8 صبح در 4 نوبت ایجاد شده بود ، و من آمده بودم که برای آن مرحوم نیاز به مسکن و خانواده را توضیح دهم که قاضی وی هنوز در سفرگاه دادگاه بود ، نمی توانستم این کتاب را کپی و چاپ کنم. ، اما اکنون می دانم “در آن طرف دادگاه ، دست من پر از محافظت است.”

اکنون انتشار این کتاب بهانه ای شده است برای جنجال بین دو پسر کیارستمی (احمد و بهمن) زیرا احمد کیارستمی با توجه به آنچه در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است ، برای موضوعات مهم انتشار منتشر نشده است. و انتشار این کتاب علاوه بر مشکل. حقوق احترام به حریم خصوصی نیست.

این موضوع بر سر مسئله ماهیت رسانه های اجتماعی باعث اختلاف بین این دو برادر شد. تفاوت ، البته در این است که بهمن کیارستمی آن را “سوء تفاهم” ، “تعارض عقاید” و البته یک فرهنگ بزرگتر می داند ، که به دلیل زندگی خود در دو کشور با دو فرهنگ متفاوت است. ، از انجام آنها یا پیگیری کارها با یکدیگر جلوگیری می کند. به همین دلیل ، وی معتقد است که پایه و اساس خوب و حضور خوب وارث می تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند.

با این حال ، بهمن تأکید کرد که پروین ، که تصاویر زیبا و قدرتمند آن در این نامه ها به تصویر کشیده شده است ، مانند همیشه زیبا و قدرتمند است و اگر فکر کند مهم است ، می توان آن را انجام داد. اعتراض به کتاب به هر روشی که بخواهد. او صدایی داشت و سؤال می کرد. “اگر او دهان خود را برای اعتراض باز کند ، فوراً شروع خواهد کرد.”

عباس کیارستمی ، کارگردان “دوست کجاست؟” از مارس 1994 تا اوایل اردیبهشت 1995 ، وی برای چندین عمل جراحی در بیمارستان بستری شد و قبل از سفر به پاریس در 29 ژوئیه 1995 برای تکمیل معالجه ، اما چند روز بعد به بیمارستان بازگشت. (14 ژوئیه) در یک شهر پاریس در سن 76 سالگی درگذشت و امسال چهار سال است که خالق “طعم گیلاس” در بین ما قرار دارد.

پایان ماموریت

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا