جامعه و خانواده

اجرای طرح یاوران نماز در مدارس با هدف جلب مشارکت های مردمی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح یاوران نماز در مدارس، هدف از اجرای این طرح را جلب مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد اهداف تربیتی دانست.

به گزارش سی وی نت، اصغر باقرزاده با تاکید براینکه یکی از سیاست‌های دولت مردمی و وزارت آموزش و پرورش، مردمی سازی نظام تعلیم و تربیت است اظهار کرد: در این راستا اقدامات مختلفی در حال انجام است؛ معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش نیز در این مسیر پیش قدم است تا در راستای اجرایی شدن این سیاست‌ها و در زمینه جلب مشارکت اعم مردم، مانند والدین، دانش آموزان، گروه‌های مردمی و جهادی، موسسات و نهادها همچنین دلسوزان نظام تعلیم و تربیت گام بردارد و در این زمینه مشارکت فعال داشته باشد.

باقرزاده افزود: سیاست ما اقامه هرچه باشکوه‌تر و گسترده‌تر نماز در مدارس است؛ تحقق این امر نیازمند این است که تمام عوامل، زمینه جلب مشارکت را در این امر فراهم کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: اکنون این زمینه تحت عنوان یاوران نماز فراهم شده است که ما از ظرفیت والدین و همه دلسوزان این زمینه برای کیفیت بخشی به امر اقامه نماز کمک بگیریم.

باقرزاده عنوان کرد: از افراد علاقه‌مند به مشارکت در طرح یاوران نماز دعوت می‌شود از طریق کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش یا از طریق سامانه نورینو اعلام آمادگی کنند. این افراد در سامانه نورینو می‌توانند جنبه‌های مشارکتی خود را به منصه ظهور برسانند و کمک کنند تا ما با سرعت بیشتری بحث اقامه نماز را در مدارس توسعه دهیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی گفت: در این راستا گام‌های دیگری مانند برگزاری مسابقات، توسعه امر اقامه نماز، آموزش عملی نماز، آموزش صحیح خوانی نماز و آموزش قرآن به دانش آموزان به عنوان ظرفیت‌هایی است که می‌توان با کمک داوطلبانه مردمی اجرایی کرد.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا