ورزش

اجتماع سالم انسان را به کمال می‌رساند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری محلی آنا از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی در مراسم افتتاحیه اندیشه. تمدن دانشگاه خراسان جنوبی به مناسبت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد، گفت: انسان به خوبی اشرف موجودی نیست. بلکه یک توانایی و مهارت است، موجودی که می تواند انسان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان باید استعداد تبدیل شدن را خودش شکوفا کند، امتیاز بیشتر از آن تلاش کردن است. خوب، وقتی دیگران کلمات ناقصی را می نویسند، اغلب به عقل و این واقعیت بستگی دارند که ما در مورد طبیعت انسان بسیار شنیده ایم.


بیشتر بخوانید:

ایجاد یک مجموعه دانشجویی از اندیشه متمدن


عبادی گفت: در واقع شهروند به این معناست که در نظام بشری به گونه ای خلق شود که یکی از عناصر کلیدی در توسعه هنر در سایه جامعه باشد.

جامعه یک نیروی انسانی است

وی گفت: کسی که انسان را پرورش می دهد و او را به حال واقعی خود می رساند جامعه ای است که یکی از آن ها امتیاز دارد و چیزی ندارد، بهای آن این است که نمی تواند چیزی به دست آورد، اما امتیاز او این است که دیگران نمی توانند زور کنند. هر چیزی. او در یک محیط متمدن که مردم با هم زندگی می کنند، جامعه و جامعه که مزیت آن این است که اگر موقعیت یا موقعیتی داشته باشد، می تواند همه چیز را یاد بگیرد، سریع فرار می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در هر جامعه ای قبول نمی شود، در جامعه پذیرفته شده ای است که کمال، علم، ادب، ایمان، اخلاق می دهد طلاب و طلاب باید تاریخ و تاریخ را بررسی کنند. وضعیت فعلی امور و دریابند که چرا قربانیان و قربانیان مورد استثمار قرار می گیرند.

امام جمعه بیرجند گفت: کشورهای با نام و نام همه دنیا را می اندازند و می سنجند، در همین کشور اعلام می شود که ده ها هزار کودک پناهنده رفته اند; وقتی بچه های ما در نیمه های شب برگردند چه اتفاقی برای ماچی می افتد؟ اما در کشورهای اروپایی، کودکان پناهنده ناپدید می شوند، بازماندگان، سیاستمداران در آن کشورها می گویند، اگر در سرما بمیرند، بهتر است به فرانسه یا لهستان بروند و کشورهای محبوب نه تنها تماشاگر سینما، بلکه تهیه کننده هستند. این شرایط

عبادی ادامه داد: این تمدن کجاست؟ این تمدن که به مراتب بدتر از وحش است. چون در جنگل می دوند، اما این مقاصد کجا می روند، تمام دنیا را می گیرند، همه چیز را از میانمار، نیجریه، اروپا، یمن، سوریه و فلسطین نابود کرده اند، فقط یک راه وجود دارد و آن هم همین است. پیامبران خدا که عالم و انسان را آفریدند، تدبیر انسان جمع شدند; اما جامعه باید به تمدن مطلوب برسد.

ارائه طرح های جدید مبتنی بر دین و دانش طلاب

وی گفت: عزیزان طلاب دین و معارف باید برنامه ریزی مجدد داشته باشند، همانطور که سردار بزرگوار قاسم سلیمانی در نامه ای خطاب به خانواده خود نوشت: نمی خواهم فکر کنم لباس نظامی پوشیده بودم. کشته شد، و من این کار را کردم “برای کشتن آدمکش ها لباس نظامی پوشیدم.”

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی افزود: انسان فردی است که خداوند او را دوست دارد و اشرف مخلوقی است، کرامت انسان بالاتر از کعبه است، این مکتب انبیا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تشکیل حکومت ولایت فقیه که همان ناحیه انبیا هستند که در واقع قدرت دارند در خواب حرام است. او را بلند کن تا اختیار یا تکلیف نداشته باشی، حتی بعد از نماز هم نمی توانی بیدارش کنی، یا اگر مجروح شد، شخص بخوابد، اگر چه باشد، جوابش را بدهد. جهل

آبادی ادامه داد: در دین خدا حق همه مردم در کوه ها محفوظ است. ما هیچ بزرگ و کوچکی نداریم که هرکسی حقش را دارد، مگر اینکه کسی را که گناهکار بزرگ است بکشد. چون مغولها ابزار نداشتند; اما آنها ابزار دارند.

وی گفت: توسعه ایده خوبی از راهبرد دینی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل قیام و مقاومت مردم در برابر دیکتاتوری و پیروزی، فرصت بازگشت را به مکتب انبیا و انبیا و انبیا دادند. به این ظالمان نپیوندیم.» هر چیزی که می کشد و حق همه را می گیرد، اساس انقلاب اسلامی یعنی ما در این 40 سال یک محصول هم نداشتیم. دفاع کردیم؛ اما در مواجهه با خیانت کامل و از هر نظر گزینه هایی با ما روبرو خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: اولین گام پیروزی انقلاب اسلامی است که نه شرق کمونیسم و ​​نه غرب لیبرال تصور آن را ندارند، مرتجعین منطقه در جبهه ها علیه ایران حضور دارند.

دولت کاری کرده است که برای حزب جذابیت دارد

امام بیرجند می فرمایند: «غرور از آزادی ما کم نکرده است، در بیش از 40 سال تمام تلاش خود را کرده اند. اما انشاءالله نهضت انقلاب اسلامی شکست خورد، ارتش تشکیل شد و دولت، مجلس، ارتش و قوه قضائیه داشت. اما اینها کافی نیست، ما دولت های مختلفی را پشت سر گذاشته ایم. اما مشکل ما این است که دولت مطابق قانون عمل نکرده است. در عوض بر اساس آنچه می خوردند و می نوشیدند عمل می کردند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها این جمله را بیان کرده اند. اما بسیاری از مردم قانوناً اقدام می کنند و دشمن را نابود می کنند که باعث می شود دشمن به اقتصاد و فرهنگ ما حمله کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: یکی از شرایطی که می تواند جامعه را به کمال برساند، جامعه خوب است، کاری کردند، آن وقت ما به سعادت می رسیم.

سخنگوی ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم باید در آغوش دولت اسلامی بزرگ شوند نه حالت خوشی که مردم را گرانبها کند و نفوذ آن به فرهنگ مردم آسیب وارد کند. سپس ما نمی توانیم حمل کنیم. مردم به زور به بهشت ​​می روند

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: جامعه اسلامی محصول فعالیت های فنی، علمی، فرهنگی و سیاسی برای ایجاد تمدن اسلامی است و در عین حال که مسلمانان زاییده سرزمین اسلامی هستند، انتظار می رود که جهان اسلام به شکلی باشد که مظهر معارف اسلامی

عبادی بیان کرد: در این قانون آمده است که گام دوم تحول اسلامی، روند علمی است که تمدن اسلامی را به دنبال دارد، این فرآیندها باید یکی یکی انجام شود، تمدن اسلامی یعنی جامعه اسلامی به جاهایی در کشور ما رسیده است. آنها به دنیا می آیند و بدون آموزش خاص بزرگ می شوند. جامعه خود انسان است.

جامعه اسلامی زمانی عملی می شود که کودکان سبک زندگی اسلامی را بیاموزند

وی افزود: جامعه زمانی ایجاد می شود که به عنوان فارسی زبان در یک خانواده ترک، ترک زبان در بین ترک ها، عرب زبان و فرزندان آنها به طور خودکار، کودکان در جامعه اسلامی به طور خودکار سبک زندگی و ارزش های اسلامی را بیان کنند. کمال.» آنها یاد می گیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: حق جامعه است، وقتی صحبت از تمدن می شود همه را آباد می کند و به همه نوری چون خورشید می دهد، شما فرزندان و فرزندان حاج قاسم سلیمانی و شهید بزرگواری هستید که فدای این مکتب شد و به این فکر افتاد که جان شهید سلیمانی اشکالی ندارد.

امام جمعه بیرجند گفت: شما دانش آموزان و طلاب، طرح حاج قاسم آرزوی همه مفسدان، دیکتاتورها و ظالمان را اجرا می کنید.

عبادی در ادامه گفت: با توجه به اتفاقاتی که افتاد، انجام یک انتخابات خوب کار سختی بود، اما در مورد کرونا، در هر دو مورد شیوع ویروس کرونا، شیوع آن متوقف شد و انتخاب خوبی انجام داد. در کنار دو قوه دیگر به سراغ مردم آمده اند تا مشکل را حل کنند و شما می توانید تصور تمدن اسلامی و عبور از دولت و جامعه اسلامی را به دست آورید.

معاون رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: مردم ما آنقدر از دشمنان و مخالفان آسیب دیده اند که خسته نشده اند. اما مردم همه ناملایمات را تحمل کردند و از همه این سختی ها بهره بردند; اما ما به شما فرزندان حاج قاسم می اندیشیم، پس از چهل سال آزمون و خطا، منتظر ایجاد تمدنی هستیم که ظهور مهدی (عج) به آن خواهد رسید.

حاج قاسم یک سرباز محلی بود

در ابتدای این مراسم سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با تسلیت ایام وفات حضرت فاطمه زهرا (س) ضمن گرامیداشت ایام ارتحال سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و مرحوم علامه آیت الله مصباح یزدی. وی از زحمات ارزشمند طلاب حاج قاسم در دیدار ویژه خود در این نمایشگاه فرهنگی قدردانی می کند.

هاشمی با اشاره به مجاهدت خالصانه سردار شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم از رزمندگان بومی بود و عمر گرانقدر و پربرکت خود را در راه خدا و ائمه اطهار سپری کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در بیرجند گفت: تعریف بخشی از مدرسه حاج قاسم برای نسل جدید و آینده کشور اسلامی ما تعیین کننده است.

استادان ایده تمدن را پذیرفتند

در این مراسم حجت الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه استان خراسان جنوبی نیز در خصوص اهداف و تاریخچه طرح اندیشیدن تمدن اسلامی، به تشریح محتوای این طرح پرداخت. بر اساس کتابی زیبا و مفید. قرآن (کتاب مفهوم عمران) می‌گوید: پذیرش اساتید دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی منطقه با مفهوم خانه‌سازی تمدن. پروژه زیبا

وی افزود: فاز دوم این طرح بر اساس کتاب پیرمرد 250 ساله مقام معظم رهبری راه اندازی می شود.

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده، معاون رئیس‌جمهور خراسان جنوبی و مصاحبه با کتاب‌های آنا و بیرجند، گفت:

وی افزود: ابتدا کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی این رشته و سپس سایر کارشناسان دانشگاهی نیز در این کار مشارکت دارند.

خاتمه اطلاعات / 4117/4062 /

دکمه بازگشت به بالا