اقتصادی

آیین بزرگداشت سلطان‌الشعرا خاقانی شروانی در تبریز برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آیین بزرگداشت سلطان‌الشعرا خاقانی شروانی در تبریز برگزار شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، آئین بزرگداشت سلطان‌الشعرا خاقانی شروانی در تبریز برگزار شد.

در طلیعه این آئین، حسن گلی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن خیر مقدم و تمجید از اصحاب فرهنگ و ادب به دلیل استقبال باشکوه از این آئین، طی سخنانی اظهار داشت: افتخار داریم که امروز برای اولین بار پس از نامگذاری اول بهمن ماه به نام خاقانی شروانی، آئین بزرگداشت این شاعر شهیر را در شهر تبریز و با حضور اساتید طراز اول ادبیات ایران برگزار می‌کنیم.

گلی با اشاره به مقبره‌الشعرای تبریز بعنوان مدفن بیش از ۴۰۰ عارف و شاعر بزرگ از جمله خاقانی شروانی گفت: این شاعر بزرگ بعد از سفرهای مختلف تبریز را برای زندگی برگزید و مقبره او در مقبره الشعراء تبریز فرصت ارزشمندی برای جامعه ادبی و فرهنگی محسوب می‌شود که می‌تواند در گسترش ارتباطات فرهنگی و نیز توریسم فرهنگی و ادبی مؤثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار اصحاب فرهنگ و ادب در رویدادهای فرهنگی و ملی مهم مانند انتخابات اظهار داشت: بزرگان و فعالان این حوزه همواره در برهه‌های مختلف تاریخ ایران در کنار هم بوده و نقش آفرینی کرده‌اند و در انتخابات پیش رو نیز شاهد نقش آفرینی گسترده و مؤثر جامعه فرهنگی و ادبی خواهیم بود.

گلی همچنین از نقش تأثیرگذار و اهتمام استاندار فقید آذربایجان‌شرقی در تعالی‌بخشی و بالندگی فرهنگی استان تقدیر کرد و یاد و نام سردار خرم را گرامی داشت.

در این آئین، اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی، سخنانی را پیرامون بوطیقای خاقانی و نقش ادب پروری تبریز به عنوان یکی از خاستگاه‌های مهم شعر و مکتب‌های ادبی کشور ارائه کردند.

گفتنی است این برنامه توسط مؤسسه فرهنگی و هنری شهریاران ادب پژوه و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار گردید.

دکمه بازگشت به بالا