جامعه و خانواده

آیا می دانید «مدارس حیات طیبه» چه مدارسی هستند؟

در ماه های اخیر ، گزارش هایی در مورد ساخت مدرسه حیات طیبه گزارش شده است. برخی جوامع مشغول حفاری و برخی دیگر افتتاح این مدارس را اعلام می کنند. اما تفاوت حیات طیبه با سایر مدارس چیست؟ چرا نام این مدارس حیات طیبه است؟

بر اساس سی وی نت ، فراوانی سخنرانی حیات طیبه در اخلاق عمومی و فلسفه آموزش جمهوری اسلامی ایران در دوره 208 ، سخنان حیات طیبه در فلسفه آموزش عمومی در جمهوری اسلامی ایران 75 بار در سخنرانی داشته است حیات طیبه و جهت گیری سیستم آموزش همگانی و جمهوری اسلامی ایران در دوره 51

در افتتاحیه کتاب تحول کتاب ، حیات طیبه بحث و اعلام شد: “تحقق بخشیدن به تحقق اصول و اهداف تحول اسلام نیاز به همه تلاش ها در زمینه های فرهنگی ، علمی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی مدرسه یکی از مهمترین در جهان و یکی از مهمترین ابزارها برای ارتقا a یک پایتخت در کلاس جهانی و شناخت منطق جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کل است. به تمدن بزرگ اسلام ، کار ، کار و کار رهبری در میان ملت ها برای برقراری عدالت و عدالت معنوی در جهان بر اساس تربیت انسان ها در جهان ، کسانی که دارای پاکی ، آزادی و اخلاق هستند ؛ آموزش و پرورش درک زندگی طیبه ، جهان عدالت و ایرانی اسلامی است تمدن. در پرتو چنین سر و کله بشری است که جامعه آماده درک دولت جهانی انسان کامل است ، و در سایه چنین حکومتی ، حقوق بشر و توانمند سازی کامل و کامل خواهد شد.

همین کتاب زندگی خوب را توصیف می کند: “وضعیت زندگی بشر به طور کامل و در تمام سطوح بر اساس اصول اسلامی (اصول و اصول مورد قبول دین خدا) ، که اجرای آنها پایان زندگی را به وجود می آورد ، یعنی به خدا نزدیک شدن چنین زندگی مستلزم رابطه آگاهانه و آگاهانه با واقعیت وجود آن و برقراری رابطه با آن در تمام جنبه های زندگی بشر است که این امر به پذیرش و آزادی حرکت و پذیرش سیستم استاندارد مناسب و همچنین دین بستگی خواهد داشت. از اسلام

بنابراین ، یکی از ویژگی های یک زندگی خوب ، تکیه بر ارزش بزرگ زندگی نزدیک به خدا در نظم مناسب ، یعنی ارزشها و اصول پذیرفته شده اسلام به دلیل نیاز به پذیرش الوهیت متعال است. تنها خداوند ، پروردگار واقعی جهان و انسان است. ، این مجموعه معیارها ، راهنمایی اساسی در مورد چگونگی دستیابی به زندگی خوب در همه سطوح و ابعاد آن را تعیین می کند. “بنابراین ، آزادی و آزادی و اعمال نظام استاندارد خدا و خوبی همه جنبه های زندگی در این سیستم (خداگرایی) تفاوت اصلی بین زندگی واقعی و زندگی دنیوی ، غایت و حقیقت است که در مهدوی یافت می شود شهر جهان “.

زندگی خوب شرطی است که فرد بخواهد. این استاندارد بالایی در زندگی ایمان و کارهای صالح است. بر اساس اصول تغییر اساسی ، درک زندگی واقعی منجر به افزایش ماهیت و رشد همه مواهب طبیعی و همچنین ارزشهای درست احساسات و خواسته ها و در نتیجه شکل گیری هویت انسانی می شود و مثال. برای ایجاد و توسعه یک جامعه عادلانه است.

از آنجا که سیاست تغییر ضروری است ، جامعه پذیری ، تدریجی و تدریجی ، تعامل و دستیابی به درجه ای از کیفیت زندگی بر اساس دانش و عقل سلیم ، دانش کتاب در نوع خود است.

با این تعریف ، مدرسه حیات طیبه باید باشد. مدارس حیات طیبه که هم اکنون در دست ساخت است ، تا تحقق زندگی واقعی حیات طیبه هنوز مسیری طولانی در پیش است ، اما آنها در تلاشند مکانی زیبا ، بزرگ و مناسب برای تحصیل برای فارغ التحصیلان این مدارس فراهم کنند. حیات طیبه.

در حال حاضر ، پردیس حیات طیبه در کشور یک مدرسه بزرگ با کلیه مقاطع تحصیلی ، سالن ورزشی ، کتابخانه ، نمازخانه و … است که در آن تلاش می شود بنای ایرانی اسلامی ساخته شود.

به عنوان مثال ، در گذشته اردوگاه دانشگاهی حیات طیبه شهید قاسم سلیمانی با 400 میلیارد ریال اعتبار در مشهد مقدس فعالیت می کرد ؛ این مجموعه دارای 12000 متر مربع امکانات ، 52 کلاس درس و امکاناتی نظیر آمفی تئاتر ، نمازخانه ، خوابگاه ، آزمایشگاه و کتابخانه است که برای کلیه دانش آموزان از مهد کودک در پایان برنامه در نظر گرفته شده است.

اردوگاه های میدانی مبتنی بر بورس آموزش و پرورش است

محسن هژیر میرزایی ، وزیر آموزش ، از آموزش پزشکی حیات طیبه به عنوان یکی از مدارک افتخاری ایران بر اساس سند اصلاحات آموزشی یاد کرد و گفت: “با ساخت این ساختمان ها ، منابع می توانند دوباره سازماندهی شوند. و رشد جمعیت در این مدارس و اردوها می تواند مرکز تغییر. “محله و محله تبدیل شد.

وی افزود: میزان تحصیلات این دانش آموزان از مهد کودک تا دبیرستان است.

از قوانین مدارس کوچک باید خودداری شود

مهرالله رخشاني آنلاین ، سرپرست مدرسه نوآوري ، توسعه و برنامه ريزي ، درباره مدرسه حيات طيبا گفت: “طبق سند تحول ، مدرسه ملزم به ساخت مدرسه بزرگي با توجه به شرايط هر منطقه است. با توجه به تعداد دانش آموزان در شهرهای مختلف راه اندازی می شوند و همه مدارس با یکدیگر متفاوت هستند. هیچ کس از کد ساختمان یکسانی پیروی نمی کند.

وی ادامه داد: “این اردوها به گونه ای طراحی شده اند که سه بخش در این بخش مستقل هستند ، اما موارد مختلفی مانند سالن بدنسازی ، خوداشتغالی ، آمفی تئاتر و دریاچه ها ، آب و غیره به هم مرتبط هستند. در آسمان که نزدیک است دانش آموزان ممکن است در زمانهای مختلف از این فضاها استفاده کنند.

رخشاني آنلاین با اعلام اينكه پرديس حيات طيبه از 10 تا 15000 مترمربع امكانات دارد ، گفت: وزارت آموزش و پرورش اين دانشگاه ها را هيات طيبه ناميده است ، براساس سند تحولات مهم در آموزش و پرورش و زيرساخت ها ، فرصت ها و تجهيزات دانشجويان است. .

زندگی خوب کیفیت خوب است

محمود امانی تهرانی ، دبیرکل شورای آموزش عالی ، با تأکید بر وجود شکاف جسمی به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر آموزش در سطح تحصیلات ، گفت: “ما می توانیم از دو منظر به فلسفه توسط حیات طیبه و آکادمی بزرگ نگاه کنیم: کمیته آموزش عالی آموزش مرتبط ، و نظر دوم کتابی در مورد تحول اساسی آموزشی است که به امور دانشگاهی می پردازد ، گرچه اینها از نظر ایده و محتوا پذیرش متناظر هستند.

وی درباره “حیات طیبه” كه در كتاب تحول آموزشی تأكید شده است ، گفت: “حیات طیبه چیز خوب و خوبی است ، وقتی شما به مدرسه می آیید هدف باید این باشد ، نزدیک شدن به آنها این امر را محقق می كند.” ممتحن حیات طیبه یک پیام رسان واقعی برای همه پیامبران خدا ، معلمان بزرگ ، پدران و مادران ، دانشمندان ، اصلاح طلبان اجتماعی است که برای کمک به مردم در زندگی در شخصیت ، اخلاق ، تعامل اجتماعی و علمی آمده اند. و ایجاد یک نظام دینی اسلامی و الهی که در همه ادیان منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه در طبقه همکف مدرسه ، که می خواهد دانش آموزان زندگی بهتری داشته باشند ، طبق کتاب ها ، ترجمه اصلی تغییر در همه بخش ها آموزش ترجمه شده است ، افزود: “آموزش در همه زمینه ها به معنای افزایش مثبت در جنبه های مختلف وجودی انسان است. “انسان دارای اخلاقی ، دینی ، مذهبی ، علمی ، هنری و غیره است ، این رشد بالغ با محیط جوان مرتبط است ، اگر محیطی با منابع اندک باشد ، برخی small در اختیار این شرکتهای جوان قرار نخواهد گرفت ، اما اگر محیطی غنی ، چربی و مملو از فرصتهای یادگیری باشد ، این رشد وجود دارد.

به گفته امانی تهرانی ، دستیابی به اهداف عالی در هر منطقه نیاز به یک محیط یادگیری معنی دار دارد ، محیط یادگیری جایی است که دانش آموز وارد آن می شود ، محتوا را تحویل می دهد و همچنین اقدام و فعالیت می کند ، کار می کند و عمل می کند. همسن و سالان او خارج از خود او پاسخ می دهند و در نهایت رشد می کنند. انگیزه دانش آموز در هنگام استفاده از محیط یادگیری با محیط قبلی ، با درک ، احساس ، فکر ، وفاداری ، شی ، منطق و علم متفاوت است.

نمایشگاه آموزش و پرورش در شش منطقه در مدرسه حیات طیبه

مهدی نوید ادهم – مشاور وزیر آموزش و پرورش در زمینه معرفی سند اصلاحات ، در مورد قوانین پردیس حیات طیبه ، گفت: این دانشگاه یک برنامه ایده آل برای نشان دادن یادگیری در شش حوزه است. زیرا همه فضاها و منابع برای دستیابی به اهداف آموزش و پرورش در شش منطقه بخش آموزش لازم است. طبق شاهکار ، یادگیری نه تنها در کلاس است ، بلکه یادگیری به یک محیط یادگیری متنوع نیاز دارد. کتابخانه مدرسه ، آزمایشگاه ، نمازخانه ، پارک ، راهرو و حیوانات اهلی حیوانات مدرسه نیز دارای اطلاعات آموزشی هستند و نقش مهمی در آموزش دانش آموزان دارند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و اصلاحات با بیان اینکه هدف اصلی کمپین اصلاحات تأمین زمین برای آموزش دانش آموزان است ، توضیح داد: مأموریت ما در مدرسه تهیه زمین برای آموزش و پرورش است. از دانش آموزان ، به همین دلیل است که ما به دنبال ایجاد مدارس مرتبط با آموزش هستیم. آموزش و مستند سازی تغییرات مهم آموزشی شامل دو دوره است و شش معنی دارد.

وی افزود: “وقتی ما در مورد آموزش و تحول صحبت می کنیم ، این به معنای آموزش مذهبی ، مذهبی و معنوی ، روابط اجتماعی و سیاسی ، علم و فناوری ، زیست شناسی و اقتصاد ، اقتصاد و تخصص و همچنین آموزش و هنر است.

نویداده گفت که همانطور که در مقاله تغییر بنیادی بیان شده ، هدف و اهداف آموزش دستیابی به شش حوزه است: دستیابی به آنها آنچه لازم است و آنچه لازم است ، دارد. یکی از الزامات بیرون آوردن به موقع دانش آموزان ، معلمان و مدیران است. از آنجا که آموزش به زمان نیاز دارد ، با گذشت زمان ، اعتقاد و رفتار در آموزش پیچیده تر می شود.

نوید ادهم گفت: “پیچیدگی نه تنها ادغام مدارس است ، بلکه سیستم آموزشی یک آغاز و پایان دارد ، اما این 12 سال فرصت خوبی برای تهیه زمین برای دستیابی به اهداف آموزشی است که در کتاب تغییر تأکید شده است. نیاز آموزش با این حساب ، محوطه آموزش و پرورش ، تحت عنوان حیات طیبه و بزرگترین آکادمی با هدف مجمع اصلاح ، توسعه و پشتیبانی از مکتب ملی ، درست و مهم است ؛ مدارس موفق همان برنامه را به پایان نرسانده اند و چهار دوره (دو مقطع ابتدایی و دو دوره متوسطه) را با هم ترکیب کرده اند.

پارک حیات طیبه اردوگاهی است که باید در شش حوزه ، یعنی آموزش ، عبادت و تعلیم و تربیت ، آموزش زیبایی و هنر ، اقتصاد و آموزش حرفه ای ، علم و فناوری درک شود. باید تلاش شود تا به این واقعیت بپردازیم که اصلاحات اولین قدم را برای ایجاد چنین وضعیتی برمی دارد.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا