اقتصادیکسب و کار ایرانی

آیا سایبان فول باکس مقاوم در برابر آب است؟

از جمله تجهیزات بسیار کاربردی که بشر از آن استفاده می‌کند، می‌توان به سایبان‌ها اشاره کرد. سایبان‌ها امروزه در زمنیه‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند و از گذشته‌های دور تا کنون وجود داشته‌اند. برای اولین بار این تجهیزات در تمدن باستان یونان و سوریه استفاده شدند، اما در طی زمان استفاده از سایبان‌ها گسترش پیدا کرد.

با استقبال بسیار زیاد مصرف کنندگان از سایبان، روزبه روز این تجهیزات پیشرفته‌تر می‌شوند، تا جایی که ‌امروز تولیدکنندگان سایبان مانند توانسته‌اند انواع مختلفی از سایبان‌ها را به بازار وارد کنند. از جمله این سایبان‌ها می‌توان به سایبان‌های فول باکس اشاره کرد. سایبان‌های فول باکس نمونه‌ای نوین از سایبان‌های ساخته شده توسط بشر هستند و از محبوبیت زیادی برخوردارید. اگر شما هم برای استفاده از این مدل سایبان‌ها مشتاق هستید، اما در یک منطقه سرد و برفی زندگی می‌کنید و اطلاعی در مورد نصب این مدل سایبان‌ها در مناطق سرد و برفی ندارید، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست! در این مطلب ما تصمیم گرفته‌ایم در مورد سایبان‌های فول باکس و اینکه آیا برای استفاده در مناطق سرد و برفی مناسب هستند صحبت کنیم. همراه ما باشید!

سایبان فول باکس چیست؟

اگر به دنبال پاسخ این سوال که آیا سایبان‌های فول باکس را می‌توان در محیط‌های سرد و بارش بالای برف نصب کرد، هستید باید پیش از هرچیز با این سایبا‌ن‌ها بیشتر آشنا شوید.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، سایبان‌های فول باکس که به فول کاست هم معروف هستند جزو نوین‌ترین سایبان‌های موجود در بازار هستند.

این مدل سایبان‌ها به صورت یک‌طرفه به دیوار متصل شده و تا زمانی که نصاب مجبور نباشد برای نصب آن از پایه کمک نمی‌گیرد. در واقع باید بگوییم به ندرت از پایه یا چیزی شبیه به این برای نصب سایبان‌های فول کاست کمک می‌گیرند؛ چرا که معمولا باید آن‌ها را به دیوار متصل کرد.

به‌هر حال سایبان‌های فول باکس به‌صورت یک‌طرفه نصب شده و دارای یک باکس فلزی برای جمع شدن سایبان هستند. باکسی که برای جمع شدن پوشش سایبان در این مدل از سایبان‌ها تعبیه شده معمولا از فلز آلومینیوم ساخته می‌شود.

ضمن اینکه جنس پوششی که برای ساخت آن استفاده می‌شود هم متفاوت است اما در اغلب مواقع از پی وی سی برای پوشش آن استفاده می‌کنند. سازه ای که این سایبان را حمل می‌کند و بازوها و قسمت‌های دیگر همگی از جنس فلزهای بسیار محکمی مانند آلومینیوم هستند.

این مدل از سایبان‌ها با توجه به نوع ساخت انواع مختلفی دارند و اگر می‌خواهید با انواع آن آشنا شوید ادامه این مطلب را از دست ندهید!

انواع مختلف سایبان‌های فول باکس

سایبان‌های فول باکس یا فول کاست خود در دسته سایبان‌های متحرک قرار می‌گیرند. اما همانطور که در بالا اشاره کردیم سایبان‌های فول کاست هم دارای انواع مختلفی هستند، با این‌ حال از نظر نوع ساخت و فناوری‌هایی که در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته به دو دسته و سایبان دستی تقسیم‌بندی می‌شوند.

سایبان برقی فول باکس

سایبان برقی‌های فول باکس جزو نمونه سایبان‌های مدرن به‌شمار می‌روند. در ساخت این مدل سایبان‌ها از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند. موتورهایی که از نیروی الکتریکی کمک می‌گیرند از جمله فناوری‌های نوینی هستند در ساخت سایبان‌های برقی فول باکس به‌کار می‌رود.

باتوجه به این توضیحات شما می‌توانید هر زمان که بخواهید این مدل سایبان‌ها را تنها با فشردن یک دکمه جمع کرده یا آن را باز کنید؛ به‌همین دلیل هم سایبان‌های برقی فول باکس دقیقا مانند از نمونه سایبان‌های دستی محبوبیت بیشتری دارند.

سایبان دستی فول باکس

سایبان‌های دستی فول باکس نمونه قدیمی‌تری از سایبان‌های فول باکس هستند. این سایبان‌ها هم مانند نوع برقی آن متحرک بوده و باز و بسته می‌شوند، اما برخلاف مدل برقی در ساخت آن‌ها از هیچگونه موتور الکتریکی استفاده نمی‌کنند. با این وجود نمی‌توان انتظار داشت که باز و بسته کردن این مدل از سایبان‌ها به راحتی فشردن یک دکمه باشد.

شما برای باز و بسته کردن این مدل از سایبان‌ها باید حتما از نیروی مکانیکی استفاده نمایید. نیروی مکانیکی به وسیله یک اهرام سایبان را به حرکت در آورده و پوشش آن را داخل محفظه جمع می‌کند.

ویژگی‌ سایبان‌های فول باکس

به‌طورکلی سایبان‌های فول باکس به دلیل اینکه به خوبی می‌توانند از عبور عوامل محیطی مانند گرد و خاک، رطوبت و بارش باران در محیط جلوگیری نمایند، محبوب بوده و فروش بالایی دارند. شاید قیمت این مدل از سایبان‌ها مانند قیمت بالا باشد، اما بدون شک این مدل سایبان با ویژگی‌های فوق‌العاده خود ارزش خرید را دارند.

از ویژگی‌های فوق‌العاده سایبان‌های فول باکس ما می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قسمت آلومینیومی به کار رفته در سازه سایبان فابریک و بسیار مقاوم است.
  • اکستروژن و دایکاست از جمله متریال‌هایی هستند که برای ساخت و تولید قطعات درون سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • زنجیر‌های فوق قوی به‌منظور افزایش استحکام سایبان‌ها به آن‌ها متصل شده است. این مسئله دوام و استحاکم سایبان‌های فول باکس را نسبت به سایبان‌های معمولی افزایش می‌دهد.
  • در نمونه‌های برقی این سایبان‌ها، جمع شدن و باز شدن پوشش سایبان بدون هیچ‌گونه صدایی انجام می‌گیرد.
  • معمولا قسمتی از سایبان رنگ می‌شود که برای رنگ کردن آن‌ها از مرغوب‌ترین رنگ‌های موجود در بازار که رنگ‌های پودری یا الکترواستاتیک هستند، استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها مقاومت سایبان را در برابر ضربه و لب‌پر شدن افزایش می‌دهد و شما پس از مدتی به‌خوبی متوجه آن خواهید شد.
  • امکان تنظیم زاویه دلخواه در مدل‌های برقی این نوع سایبان وجود دارد.
  • در حال حاضر تولیدکنندگان از دو نوع موتور فوق قوی فرانسوی و چینی برای ساخت سایبان‌های برقی فول باکس استفاده می‌کنند؛ از همین‌رو می‌توان گفت این سایبان‌ها بسیار مقاوم هستند.
  • پارچه‌های اورجینال اسپانیایی برای ساخت پوشش سایبان به‌کار می‌روند. این پارچه‌ها کاملا ضد آب هستند و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و اشعه‌های مضر UV از خود نشان می‌دهند.
  • جنس پارچه‌های به‌کار رفته در ساخت این مدل سایبان‌ها به‌گونه‌ای است که امکان چاپ لگو روی آن وجود دارد؛ از همین‌رو شما می‌توانید در صورت نیاز طرح‌ها و لگوهای مورد نظرخود را روی آن‌ها چاپ کنید.
  • پارچه‌های به‌کار رفته در ساخت پوشش سایبان ضد انجماد بوده؛ از همین رو یخ نمی‌بندند و اگر در فصل سرد سال پوشش آن‌ها باز باشد جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
  • سازه سایبان تماما آلومینیومی است؛ از همین‌رو سایبان‌های فول باکس بسیار مقاوم هستند و در صورت استفاده از آن‌ها هیچ خطری محیط را تهدید نمی‌کند.

آیا امکان نصب سایبان‌های فول باکس در مناطق سرد با بارش بالای برف وجود دارد؟

با توجه به برشمردن ویژگی‌های سایبان‌های فول باکس بدون شک باید تا‌به حال متوجه شده‌اید که این مدل سایبان‌ها جزو مناسب‌ترین سایبان‌ها برای استفاده در مناطق سرد با بارش بالای برف و باران هستند.

این مدل سایبان‌ها به دلیل برخورداری از سازه آلومینیومی و بسیار محکم برای استفاده در محیط‌های سرد که بارش زیادی در آن‌ها اتفاق می‌افتد مناسب هستند. زمانی که در اثر بارش برف و باران طوفان شروع شود، شما می‌توانید بدون نگرانی بابت آسیب به سایبان مانند شکستی آن از لحظاتی که زیر سایبان نشسته‌اید لذت ببرید.

علاوه‌بر این زمانی که مقدار زیادی برف روی سایبان جمع شده‌ باشد، جای هیچگونه نگرانی نیست؛ چرا که زنجیرهای قوی و پوشش سایبان به‌خوبی می‌توانند در مقابل وزن برف تا زمانی که برف آب شود مقاومت کنند. ضمن اینکه تجمع برف روی سایبان و پس از آن آب شدنش به‌هیچ عنوان باعث نمی‌شود که رطوبت به محیط تحت محافظت سایبان نفوذ نماید.

در بالا به این نکته هم اشاره کردیم که سایبان‌های فول باکس با یک پارچه اورجینال ضد انجماد اسپانیایی ساخته می‌شوند؛ از همین‌رو در فصول سرد سال پوشش آن‌ها یخ نمی‌زند و آسیبی به سایبان وارد نمی‌گردد.

این توضیحات نشان می‌دهد که سایبان‌های فول باکس دستی و برقی جزو بهترین انتخاب‌های شما برای محیط‌هایی با بارش بالای برف و باران به‌شمار می‌روند.

کارایی سایبان‌های فول باکس در مناطق سرد و برفی

همانطور که دریافتید سایبان‌های فول باکس را می‌توان در مناطق سرد و برفی مورد استفاده قرار داد. به‌طورکلی در این مناطق شما می‌توانید برای کاربردهای زیر از این مدل سایبان‌ها استفاده نمایید:

استفاده به‌عنوان سایبان پاسیو

پاسیو یا نورگیر قسمتی است که برخلاف دیگر نقاط منزل با شیشه پوشیده شده و نور و عوامل محیطی دیگری مانند باران و برف روی آن تاثیرات زیادی می‌گذارند. با نصب یک سایبان برقی شما می‌توانید تاثیر عوامل محیطی روی پاسیو را به حداقل برسانید. با این کار شما روی کاهش مصرف انرژی در محیط تاثیر هم می‌گذارید.

استفاده به‌عنوان سایبان خودرو

برای ایجاد محیطی به عنوان با هزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر نسبت به ساخت پارکینگ شما می‌توانید از سایبان‌های فول باکس استفاده نمایید. شما می‌توانید این مدل سایبان‌ها را به دیوار متصل کرده و در فصول سرد و گرم سال از آن به عنوان پناهگاهی برای خودروی خود بهره بگیرید.

استفاده به عنوان سایبان جلو مغازه

یکی از بهترین و متداول‌ترین کاربردهای سایبان‌های فول باکس استفاده به عنوان سایبان جلو مغازه یا جلو فروشگاه‌ است. این مدل سایبان‌ها به خوبی می‌توانند از محیط مغازه یا فروشگاه در برابر عوامل محیطی محافظت نمایند.

نتیجه‌گیری

در این مطلب ما سعی داشتیم شما را با سایبان‌های فول باکس آشنا سازیم. همانطور که دریافتید سایبان‌های فول باکس جزو محبوب‌ترین سایبان‌های موجود در بازار هستند که آن‌ها را در دو نوع برقی و دستی تولید می‌کنند. این سایبان‌ها خود در دسته سایبان‌های متحرک جای می‌گیرند و برای کاربردهای مختلفی در منسایبان جعبه‌ای کامل نوعی سایبان جمع شونده است که دارای روکش فلزی بوده که هنگام رول شدن از پارچه محافظت می‌کند. سایبان‌های جعبه‌ای کامل با دوام، مقاوم در برابر آب و هوا و آسان برای کار هستند. آن‌ها می‌توانند سایه و پناهگاه برای حیاط، بالکن یا کاروان شما فراهم کنند. برندهای زیادی از در بازار وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا