فرهنگ و هنر

آژیر خطر نهایی برای روزنامه ها /نامه وزیر ارشاد به جهانگیری

حذف رسانه های دولتی از روزنامه نگاران در زمانی که روزنامه ها برای بقا تلاش می کنند ، “نگرانی جدی و کامل روزنامه نگاران و رسانه ها است.” وی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور ، با حمایت رسانه ها ، این اقدام را “زنگ هشدار نهایی برای رسانه ملی” توصیف کرد و خواستار “توجه به این تصمیم” شد. بسیار مهم است و از طرف دیگر. “” این باید کار کابینه باشد. ”

به گزارش سی وی نت ، پدرام پاک آیین ، نماینده تیم مدیریت پروژه در هیئت نظارت ، از جمله کسانی بود که جلسه را تشکیل داد و آن را “مرگ روزنامه نگاران مظلوم و آزادی های مدنی” خواند.

وی در نامه ای به رئیس جمهور ، اوضاع دشوار صنعت رسانه کشور را یادآوری کرد و خواستار لغو قانون عملکرد تجهیزات پیشرفته رایانه ای (ستاد) و بازگشت رسانه ها ، دولت و مطبوعات شد.

در این نامه ، با اشاره به آیین دادرسی ، تجارت و ترجمه ، كه مستلزم انتشار رسانه های دولتی در روزنامه است ، اجرای این قانون به عنوان كمك و كمك لازم به خبرنگاران توصیف شده است.

پاک آیین به حسن روحانی نوشت: “در یک شرایط دشوار اقتصادی با شیوع بیماری قلبی ، اعصاب محلی یکدیگر را خاموش می کنند و روزنامه نگاران را به آرامی از گفتگوی خانگی دور می کنند.” به این ترتیب ، شرکت های مربوطه انتظار می رود به تعهدات قانونی خود برای اطمینان از حداقل سیستم رسانه های مالی و برداشته شدن بار توسط رسانه های صالح و صبور کشور با تحرک و دلسوزی بیشتر عمل کنند. “

“بیانیه قانون مربوط به عملکرد اصلی ترین برنامه ها در سیستم اکتساب الکترونیکی دولت (ستاد مرکزی) ، که اعلامیه دعوت نامه به سیستم عامل و حذف تبلیغات روزنامه برای بازاریابی و کمک را اعلام می کند ، مردم محلی را ناامید کرده است” او اضافه کرد. شکست خورده است این همیشه در تنظیم روش های مختلف ، تجارت ، دارایی های مجوز و غیره بوده است. مستلزم گنجاندن رسانه های دولتی و رسانه های چاپی است و جای تعجب دارد که این کار حقوقی برای روزنامه نگاران کمی کمک ضروری است.

باور کنید که روزنامه نگاران و همچنین مقامات خوب دولتی ، بیش از ادبیات کشور و کشور ، از مرزهای ایدئولوژی ایران در برابر حمله دستگاه تبلیغات دشمن دفاع می کنند ، بنابراین از آنها حمایت و اعتماد می کنند.

یک نماینده از ستاد مدیریت در هیئت نظارت بر مطبوعات در بررسی خود درخواست کرد ، “با توجه به جزئیات فوق ، لطفاً قانون مذکور را لغو کنید ، که منجر به مرگ مظلومان و آزادگان کشور خواهد شد.”

در عین حال عباس صالحی وزیر فرهنگ و امور اسلامی وی همچنین درباره این دستور اظهار نظر كرد و گفت: “قانون ستاد ستاد مزاحمت زیادی برای روزنامه نگاران ایجاد كرد. با توجه به اینكه در زمان غیبت من در كابینه مطرح شده بود ، من به دکتر جهانگیری و نظر آن را گفتم” تصمیم بر این شد که روز چهارشنبه با درخواست اصلاح موضوع مربوطه مجدداً این موضوع مطرح شود. “

وزیر امور خارجه همچنین دقایقی پیش نامه ای به اسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهور نوشت که در رسانه ها منتشر شده است: “این تصمیم فریاد نهایی روزنامه نگاران محلی است و باعث ایجاد مشکلات جدی و جدی در میان روزنامه نگاران و رسانه ها شده است. “

در نامه ای به سید عباس صالحی در مورد تصمیم برکناری دولت از انتشار آگهی ها و روزنامه ها ، آمده است:

“همانطور که می دانید ، شورای وزیران ، مطابق با ماده (14) قطعنامه 136159 / T055289 مورخ 25/11/99 با عنوان” قانون نقش مقامات در سیستم بازاریابی رایانه ای دولت “” تصمیم گرفته است ” اجرای (50) قانون قانون تأمین دائمی توسعه ملی با هدف تحقق بخشیدن به کل فرآیند سازماندهی معاملات تجاری مدیران رایانه ، انتشار دو تا سه دعوت نامه تحت بند (ب) ماده (13) مقررات و مناقصه ها است فقط به صورت الکترونیکی از ستاد مناسب ، کامل و قابل قبول تأمین می شود. “اما در کتاب باید از آن اجتناب شود.”

موارد زیر در رابطه با تصمیم فوق بوجود می آید:

1- قانون مذكور هنوز جهت بررسي و نظر كارشناسان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه نشده و حضور كميته ضروري است. با این حال ، در همه موارد ، به طور عمده ماده 14 ، لازم است که ایده ای از این اطلاعات دریافت کنید.

2- در جلسه روز یکشنبه ، 6 فوریه ، من در دو ساعت اول جلسه حضور داشتم ، اما به دلیل جشن های دهه فجر جلسه را زودتر ترک کردم. سیاستی که در بالا نوشته شده چند ساعت پیش نوشته شده است و اگرچه قبل از آن مشکلات زیادی در دستور کار وجود داشت ، اما در واقع این سیاست دیده شد ، نه خود سیاست!

3- قانون فوق الذکر نگرانی زیادی را برای رسانه ها و رسانه ها ایجاد کرده است ، زیرا به دلیل شرایط دشوار و جدی بودن رسانه های فعلی ، این قانون می تواند نگران کننده باشد و آخرین مورد برای روزنامه نگاران ملی باشد.

“ماده 50 برنامه های توسعه پایدار دائمی بر قانون دستگیری مناقصات تأکید دارد و در مورد مکالمات غیرانتشار منتشر شده در بسیاری از مکان ها هیچ چیز روشن نیست.”

وزیر فرهنگ و امور اسلامی دیگر در بخش دیگری از این نامه اظهار داشته است:

5- گفته می شود ماده 14 قانون مغایر با قوانین زیر است:

1 / 5_ قانون مربوط به انتشار رسانه های دولتی مصوب 13/04/1336 در اصلاحات زیر:

مطابق بند (1) این قانون ، “از تاریخ تصویب این لایحه ، وزارتخانه ها و جلسات برنامه در شرکت های راه آهن و بانک ها و سایر آژانس های دولتی و شرکت ها و شرکت هایی که بدهی عمومی را تحت مسئولیت اداره می کنند. همه رسانه ها و رسانه های دولتی فوراً “

2 / 5_ ماده “5” ماده (2) قانون هدف و عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، که می گوید: “در داخل و خارج کشور”.

3 / 5- حق انتشار عدالت در این روزنامه کثیرالانتشار:

مواد (210) و (343) قانون آیین دادرسی مدنی

مواد (174) ، (344) ، (394) و (616) قانون آیین دادرسی کیفری

4 / 5_ ماده (13) قانون مناقصه بازداشت مورخ 11/03/2004 توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام:

“ب – تماس با مردم حداقل دو یا سه بار در حداقل یکی از روزنامه های کثیرالانتشار ملی یا منطقه ای در درک پیشنهاد دهندگان منتشر خواهد شد.”

5 / 5_ بند (ج) ماده (11) آیین نامه ها و مناقصه ها:

ج – در مشاغل بزرگ ، از یکی از سیستم های زیر استفاده می شود:

1- حفظ شفقت عمومی با انتشار تماس و توزیع روزنامه.

2- یک قلب کوچک را حفظ کنید

به دلایل فوق ، لطفاً دستور دهید که اصلاحیه قطعنامه فوق در کنفرانس محترم وزیران بلافاصله و به موقع ، مطابق با قواعد ذکر شده ، در برنامه های مختلف شورای وزرای محترم باشد.

“پیشاپیش از راهنمایی شما متشکرم.”

از سوی دیگر ، محمد خدادی ، معاون وزیر اطلاعات وزارت فرهنگ و امور اسلامی ، با خوشحالی از انتشار توئیتی در این باره ، اعلام کرد که این بیانیه توسط شورا برای رسانه ها تصویب شده است. دستگاه بدون دانش متخصصان متخصص!

در این توئیت آمده است: “جهت اطلاع: موضوع جنجالی مطرح شده و مورد حمایت دولت در مورد تبلیغات دستگاه بدون اطلاع دستیار حرفه ای! همانطور که باید باشد ، نقش دستیار روزنامه نگار وزارت فرهنگ و محترم وزیر قرار است این موضوع را به شکلی که مورد قبول رسانه ها باشد پیگیری و حل کند. این کار در حال انجام است. “من منتظر همکاری و همکاری برای حل مشکل در پیام خانواده رسانه هستم.”

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا