سلامت و تندرستی

آنچه باید درباره «درد جلوی زانو» بدانید

به گزارش عصر ایران به نقل از Medical News Today ، “علل برخی از علل مانند صدمات جزئی یا جراحات بدون کمک می توانند تشدید شوند.” با این حال ، سایر عوارض جانبی ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. اگر شخصی نگران درد در زانوی خود است ، باید به پزشک مراجعه کند.

مفصل زانو پیچیده است زیرا محل مختلفی از استخوان ها ، رباط ها و بافت همبند است. اینها برخی از دلایل عمده درد زانو ، گزینه های درمانی و اقدامات پیشگیرانه است.

ممکن است

پیچ خوردگی مچ پا به چند دلیل ممکن است رخ دهد. تعیین هرگونه درد و علائم می تواند به تعیین علت کمک کند.

شایعترین دلایل درد زانو عبارتند از:

– تاندونیت پاتونلار

تاندونیت کشکک یا تورم در اثر التهاب تاندون ایجاد می شود که کشکک یا زانو را به درشت نی متصل می کند. این بیماری می تواند در اثر فعالیت هایی مانند پریدن و آهسته دویدن که اغلب شامل ورزش در عضلات است ، ایجاد شود.

استرس مداوم ناشی از پریدن و دویدن می تواند باعث ایجاد پارگی جزئی در تاندون شود و منجر به التهاب و درد در زیر کشکک تحتانی شود.

– اشکال دیگر تاندونیت

التهاب سایر عضلات اطراف زانو نیز می تواند باعث ایجاد درد در جلوی زانو شود. التهاب عضلات چهار سر ران و همسترینگ می تواند منجر به درد زانو شود.

تاندون چهار سر ران جلوی ران را به قسمت فوقانی کشکک متصل می کند ، در حالی که عضله همسترینگ تاندون پشت ران را به استخوان درشت نی متصل می کند.

آسیب و التهاب به هر یک از این عضلات می تواند باعث درد در قسمت جلوی زانو شود.

بیماری پاتلوفمورال

درد پاتلوفمورال نوعی بیماری است که باعث شروع درد از جلوی زانو می شود. مقاله ای که در The Archives of Bone and Joint Surgery Surgery منتشر شده است بیان می کند که درد پاتلوفمورال یکی از دلایل اصلی درد در زانو است.

درد پاتلوفمورال ممکن است به دلیل ضعف عضلات اطراف زانو و زانو باشد ، که گاهی اوقات منجر به ترمیم نادرست کشکک ، یا کشیدگی مکرر زانو در اثر پیچ خوردگی ، کشیدگی می شود ، و بازی های پرمخاطره. ، بسته شود.

– آرتروز

در شکم ، غضروف محافظ در انتهای استخوان ممکن است آسیب ببیند و آرتروز یا آرتریت روماتوئید ایجاد شود. این می تواند علائمی مانند موارد زیر را ایجاد کند:

– تورم

– درد

– قدرت

احساس بی حسی یا فرسودگی روی زانو

مقاله منتشر شده در Journal of Pain Research نشان داد که آرتروز یک بیماری خود ایمنی شایع است و یکی از دلایل اصلی ناتوانی است.

ناهنجاری ها مانند آرتروز یا لوپوس نیز می توانند در آسیب غضروف و تسکین درد نقش داشته باشند.

آرتروز می تواند با یک یا هر دو زانو شروع به درد در قسمت جلوی زانو یا سایر مفاصل کند.

– آموزش

بورسیت بورسیت. بورسا به عنوان یک مانع محافظتی عمل می کند و اصطکاک بین استخوان و بافت نرم مانند عضلات ، عضلات و چربی را کاهش می دهد.

بورسیت در این ناحیه می تواند باعث تورم یا درد در جلوی زانو شود.

– خسارت

بعضی اوقات مواردی به سادگی ضربه سخت منجر به جراحات و زخم های جلوی زانو می شود. این می تواند باعث درد و حساسیت در ناحیه آسیب دیده شود.

آسیب های جدی مانند زمین خوردن یا تصادفات رانندگی می تواند منجر به آسیب دیدگی زانو شود و منجر به درد و ناتوانی شدید شود.

اگرچه آسیب های جزئی معمولاً موقتی هستند ، اما اگر نگران علائم خود هستید ، بهتر است برای معاینه دقیق به پزشک مراجعه کنید.

علائم

چندین علائم همراه با درد در زانو وجود دارد ، از جمله موارد زیر:

درد هنگام راه رفتن یا بالا رفتن از پله ها

درد هنگام دویدن یا راه رفتن سریع

درد در قسمت جلوی زانو بعد از مدت ها نشستن روی پا

– بی حسی یا گزگز در هنگام خم شدن زانو

قوی ، مخصوصاً بعد از نوشتن

سوزا قبل از زانو متورم می شود

تکه های اطراف زانو

زیر فشار زانو بزنید

فرد باید هر اطلاعاتی را که با پزشک خود در میان گذاشته اند ، یادداشت کند. هر علامتی می تواند به پزشک کمک کند تا علت زانو را تشخیص داده و تشخیص دقیق دهد.

یافته ها

پزشک زانو را معاینه می کند و از فرد در مورد علائم آن س asksال می کند. نوع حرکت و پایداری زانو را آزمایش می کند و علائم آسیب سیستمیک را بررسی می کند.

سایر آزمایشاتی که می تواند به شما کمک کند تا پزشک به طور موثر تشخیص دهد:

– معاینه با اشعه ایکس

– سی تی اسکن

– ام آر آی را بررسی کنید

در حالی که عکسبرداری با اشعه ایکس و سی تی اسکن به اسکن استخوان کمک می کند ، اسکن ام آر آی می تواند به شما کمک کند تا با دقت بیشتری به بافت نرم زانو مانند رباط ، تاندون و غضروف نگاه کنید.

رفتار

درمان های زانو درد اغلب شامل استراحت ، مصرف داروهای ضد التهاب و استفاده از کمپرس سرد یا کمپرس یخ برای کاهش تورم و درد است. با این حال ، درمان هدفمند بسته به علت یا شرایط زمینه ای ممکن است متفاوت باشد.

به عنوان مثال ، فیزیوتراپی می تواند به شل شدن عضلات اطراف زانو کمک کند تا استرس در مفاصل کاهش یابد. فیزیوتراپی می تواند به حل مشکلات راه رفتن و سایر مشکلاتی که می توانند به درد کمک کنند ، کمک کند.

در برخی موارد ، پزشک یا فیزیوتراپیست شما ممکن است استفاده از بریس گچ یا زانو را توصیه کند. این می تواند به کاهش درد و حفظ خط کشکک کمک کند.

در موارد نادر ، مانند آسیب شدید عصبی ، ممکن است جراحی لازم باشد. این جراحی به دنبال ترمیم بافت آسیب دیده و بازیابی عملکرد طبیعی زانو است.

تغییرات پس از جراحی می تواند مدت کوتاهی طول بکشد ، که شامل فیزیوتراپی برای بازگرداندن عملکرد طبیعی ، تقویت عضلات و کمک به فرد در بازگشت به سطح فعالیت طبیعی است.

جلوگیری

جلوگیری از درد جلوی زانو همیشه امکان پذیر نیست ، اما برخی از روش ها می توانند به بهبود زانو و مچ پا کمک کنند.

ورزش ابزاری مفید برای حفظ سلامت بدن است. به طور خاص برای زانوها ، پزشک ممکن است یک برنامه ورزشی در خانه را توصیه کند که بر تقویت عضلات پا تمرکز دارد.

ورزش منظم می تواند به شل شدن عضلات و کاهش سفتی کمک کند.

همچنین ، مکمل های غذایی و مکمل هایی که می توانند التهاب را کاهش دهند ممکن است مفید باشد ، اما قبل از انجام این کار باید به پزشک یا متخصص تغذیه اطلاع دهید.

همچنین ، حفظ سلامتی می تواند به کاهش استرس در مفاصل کمک کند ، این شرایط می تواند م workثر باشد و از آسیب دیدگی زانو جلوگیری کند.

ورزش

پزشک یا فیزیوتراپیست ممکن است برخی تمرینات را برای تقویت پاها و زانوها برای بهبود یا جلوگیری از درد جلوی زانوها توصیه کند.

اینها فقط دو نمونه از تمرینات پا هستند. بسته به علت اصلی درد زانو ، پزشک ممکن است فعالیت های دیگری را برای شما تجویز کند.

– در حالت نشسته روی پاهای خود دراز بکشید

روی پاهایتان روی زمین بنشینید.

عضلات ران یک پا را پشتیبانی کنید و آن را بلند کرده و به جلو گسترش دهید.

این وضعیت را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و سپس پاها را به آرامی پایین بیاورید.

این حرکت را تکرار کنید تا زمانی که احساس راحتی کنید ، سپس همان روش را با پای دیگر نیز انجام دهید.

– عضلات چهار سر ران را کشش دهید

بایستید و از صندلی یا دیوار استفاده کنید تا تعادل برقرار نشود.

از مچ پا یک پا در پشت شروع کنید و پاشنه را به سمت ران بلند کنید.

مچ پا را با یک دست بگیرید و پاشنه را به آرامی به بدن نزدیک کنید.

این وضعیت را بسته به راحتی 30 تا 60 ثانیه نگه دارید ، سپس این کار را با پای دیگر انجام دهید.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا