فرهنگ و هنر

آغاز عزاداری به روش مردم قرن ۱۳

“از دهم تا پانزدهم ماه ذو الحجه ، وقتی بچه ها پارچه سبز و سیاه را روی قطب می پوشیدند ، روی تابلو یک علامت درست می کردند و تا راهپیمایی می کردند. (محرم وارد می شود ، عید عزادار می شود ، حسین در فاجعه وارد کربلا می شود). “آنها از عزاداری پشتیبانی می کنند.”

آغاز عزاداری به روش مردم قرن ۱۳

به گزارش سی وی نت ، از “جعفر شهری” به عنوان شخصیتی منحصر به فرد و اسرارآمیز در تاریخ ایران یاد شده است که توسط تهران در قرن گذشته و عمدتاً در دوره قاجار بدست آمده است. زندگی روزمره مردم در Tehena مانند سنت ، مراسم مذهبی ، رفتار ، ضرب المثل ها ، وقایع و تحولات تهران و ساکنان آن به زبان رسانه ها و به روشی نوشته شده است که می توان آن را “برهنه” نامید. در حقیقت ، او هر آنچه را که درباره تهران و ساکنان آن می دانست در دوره های قاجار و پهلوی می نوشت ، و آن را به روشی خاص برای او در ایران نوشت ، به شکل ببینید که او شاهد خوبی در روزگار خود بوده است.

برخی از محققان تهران بر این باورند که داستان “تهران قدیم” و “تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم میلادی بدون جعفر شاهری نوشته نمی شد”. تاریخ و فرهنگ مردم ننوشت. ما می توانیم از فرهنگ انسانی در ماه محرم و صفر سخن بگوییم .شاهری در دو جلد از پنج جلد خود “تهران قدیم” از عزاداری محرم در قرن صحبت می کند 13 و نگرش مردم به این مراسم در تهران که مصادف با روز ذبح و آغاز محرم است ، از ابتدا تا انتهای ایام محرم عزاداری می شود.

وی جشن این جشنواره را در تاریخ کشور به شرح زیر ثبت کرده است: “خرابه های محرم در تهران چیزی است که قرن هاست به قرن شکوه و عظمت آن می افزاید ، تا قرن سیزدهم ، وقتی که به بزرگترین دیدنی تبدیل شد. از دهم تا پانزدهم ذو الحجه ، وقتی بچه ها لباس های سبز و سیاه را روی قطب می پوشند ، یک علامت می زنند و یک تابلو در کنار آن دارند همه آبها (محرم آمد ، عید عزاداری می کند ، حسین در فاجعه وارد کربلا می شود). “آنها برای عزاداری آماده می شوند ، یعنی آنها منتظر چادرها و چادرهای روضه و تعزیه هستند ، شروع به عزاداری می کنند. و روزا “

از سالهای دور ، یعنی از ورود قبیله بنی اسد به دره کربلا و پی بردن به اجساد شهدا و آنها را دفن کرده و موهای خود را در قبر او گذاشته ، که به خاطر ایمان درگذشت. سه نفر و طبق سنت پنجم ، شیعیان هر سال به طور مخفیانه در دوران رژیم های دیلمیان و صفوی گشوده می شوند. در دهمین سال محرم در بیستم سال صفر ، “اربعین حسینی” نامیده شد. یک مراسم یادبود برای مرد بزرگوار تا سال 900 هجری برگزار می شود ، که روحانی “ملا حسین کاشفی هراتی” در کتاب قبلی از حریف استفاده کرده بود تا کتابی به نام داکوتارا را بکشد ، آن را کامل کند ، از آن استفاده کند و از آن کپی کند و آن را برپا کنید ، همچنین برای آن بزرگترین کتاب در این زمینه است ، که اطلاعات بیشتری در مورد این ائمه اطهار نیز درج شده است ، در این ماه ، هر کس با ایده و دانش آن را برای مردم می خواند و گریه می کند.

حداقل این کتاب ، افراد مذهبی و دوستداران اهل بیت را ترغیب می کند که برای خواندن مجدد شهدا ، وقت خود را در خانه ها و مساجد سپری کنند و هزینه های تلاوت و تلاوت را بپردازند خوب ، و به عنوان نشان مردم ، این کتابخانه دیگران را به مخاطبان خوشحال و علاقه مند می کند. آنها مقداری از آن را بیرون آوردند ، برخی از موارد خود را در آن قرار دادند و بر اندوه ، مرگ و اندوهی که برای خودشان و عموم مردم دیدند افزودند. با یادآوری این ، این جلسات مانند یک چرخه شکاف با خوانندگان است. یعنی کسانی که تا به امروز روزه می گیرند ، وقتی که روزه گرفتن شغل اصلی است. هرکسی که تحصیل کرده باشد می تواند از آن برای ایجاد مشاغل مردم استفاده کند.

جمعی از افراد با اعتقاد به زندگی امام حسین که عشق و اعتقاد آنها پر از خون است ، همانطور که گفته و نوشته شده اند ، عشق خود را نسبت به آنها نشان می دهند و در حمایت از دولت عمل می کنند و از غم و اندوه آنها جلوگیری می کنند داخلی و خارجی خانه آنها. حسین در ادامه به توصیف تراژدی رنج ها ، تهدیدات و نابودی وی پرداخت ، گروه دوم معترضین اعتقاد دارند سیاستمداران ، بازرگانان ، معترضین هستند ، فریب و اشک ، که با نشان دادن خانه زندگی و کسب احترام و عزت از آن سوءاستفاده می کنند. هي

گروه اول ، که در خانه ها و آپارتمان هایشان پراکنده بودند و بنیانگذاران خانه ها و برجهایشان و آنجا که هر گروه کلیسایی را تشکیل می دادند ، در همانجا زندگی می کردند ، با حسینیه بین آنها ، و آن را خانه و خانه بنا نهادند. خانه او ، و علامت او چادر است .. از کاشی تا سه یا چهار ، که صیقلی و صیقلی و زیبا است ، و همچنین خوب ، صنایع دستی ، صنایع دستی ، نقاشی و نقاشی “در داخل آنها ، برخی از کسانی که به آن نگاه می کردند ، شگفت زده شدند ، مانند؛ چادر مسجد جامع ، خیمه مسجد بزازا ، چادر مسجد حاج سید عزیزالله ، چادر مسجد ترکی ، چادر خانه حاج سید ریحانه الله و کوچه حیات شاهی (محله اودلاجان). به خصوص چادرهای بزرگ دولتی ، با عملکرد شیر که در کنار آنها شیرها ایستاده و یک خورشید خواب در پشت آنها ، که نور خورشید در میان دره صورت آنها می درخشد و کار طاووس ها است. ، گل ، کتاب ، مناظر زیبا و شعر. با کمال تعجب ، آن یکی از آن چادرهاست که همه ساله علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند.

یک بخش دوم یا بیشتر از هر چادر پشتیبانی می کند و با طناب محکم به ناخن های بلند و پشت پشت دیوار و محل نشست گره خورده است که عملکرد خاصی از سرها است. متخصصان مجرب و باتجربه باید آن را لمس کنند. چطور ممکن است باد و باران شدید در هنگام صعود رخ دهد و چه زمانی باعث ریزش و از بین رفتن آنها و خسارت و سایر حوادث و همواره می شود ، این افراد افتخار می کنند و برای سعادت امام همام ابا عبدالله افتخار می کنند . آنها هیچگونه دستمزدی و لباسی را نپذیرفتند و آن را نوعی پاداش و خدمت در راه امام حسین ، کیف کوه می دانستند.

این مسجد در امتداد ماسالای بزرگ اجرا می شود

حسینیه ها رایگان هستند

حسینیه ها توسط فقها و بزرگان تصمیم گرفته شدند و بنیانگذاران حسینیه های وقف را در مسجد تأسیس کردند ، به طوری که قبل از شروع ، یعنی یک یا دو ماه قبل از محرم ، هر ناظم حسینیه یا شخصی که پول واریز می کند یا به قول جنسی کار می کند و روزه را شروع می کند ، در همان زمان ، همه با توجه به وضعیت خود چیزهایی مانند چای ، شکر ، خاک ، تنباکو و چیزهای دیگر را می گیرند. روزانه در دسترس است ، و تکمیل می شود. آنها آن را خوب کردند.

تکیه بر هر مکانی در این زمان یکی از پرمخاطب ترین مکان های زینتی و سرزنده است ، زیرا این خانه ها عزاداری می شوند که هر یک از ابتدا به نام مکان تأسیس شده است. بدن ، هر چادر و هر ارتباطی را که قبلاً سیاه ساخته شده است. چرا چشم به یک چشم و یک چشم به چشم و ابتکار و بازیگوش بودن به گونه ای که همه از دیگری بالاتر باشند به حدی که گاهی با آینه ها و چراغ ها در تصاویر و نمادهای روی فرش با کاور و اشیاء متن و توپ ساخته شده از لوستر ، لامپ ، آویز ، لاله ها و غیره به شکل خانه عزا و در اتاق نشیمن باشد. رضاقلی خان ، تکیه سادات ، تکیه امامزاده یحیی ، تکیه زرگارا ، تکیه سوپوزخان ، تکیه نوروزخان و حامیان مشابه در هر نام و مکان و بازار با صابانی یا افرادی که به هر طریق پول جمع می کنند. آنها خانه ای را خریده و فقط در مراسم خاکسپاری آل محمد ، در دهه اول محرم یا دو ماه محرم و صفر در معبد ، در آنجا ماندند. یا آنها عزادار می شوند.

بسیاری از عزاداران او ، زنان محجبه هستند

در روند عزاداری هیچ آجر خالی وجود ندارد

تاریکی چنین حسینیه هایی و در هنگام آماده سازی و حتی جایی که نیمی از آجر سیاه نیست ، به نظر نمی رسد که مراقبت دیگری داشته باشد ، جز پارچه ، پرده ، سینه بند ، مخملی ، کمد پیاده روی ، نیاز و لباس های گران قیمت فرش قرمز با رنگ های مختلف و تنه درختان از جمله تصاویر شیرها و خورشید در امام و حضرت عباس و درختان و گلها و برگها با پنبه و ستون. و غیره به معنای خانه ها ، مغازه ها ، مساجد و فروشگاه های زیبایی است. جدا از این طرح ، آن را با چاقوی سیاه تزئین کرده و با انواع پرچم ، کویل و نماد پوشانده شده است و دارای سه شاخه با دو شاخه ، پنج شاخه و سنگهای قیمتی است.

این دعاها مبتنی بر اشعار آهنگهای روح های مرده مانند محتشم و جوهری است و اگر جملهای دیگری در آن به کار نرفته باشد ، این نسخه خط سیاه کافی خواهد بود تا آن را به اتاق عزاداری تبدیل کند ، همانطور که در آن زمان هر سال. در ورودی محل ملاقات خانه و در هر بزرگراه ، نشانه آن است که در آن روزها تعزیه اتفاق می افتد ، حتی اگر مراسم و جلسات دیگر در آن برگزار نشود ، و دعوت نامه انجام می شود. تا مردم در ستایش گریه نکنند. او با بهترین سرودهای این هنر ، یعنی کارنامه کتبی ، از مقدس کاشانی وارد آن می شود؛

“باز هم ، عصیان در آفرینش جهان است / دوباره ، چه غم و اندوه ، چه غم و اندوه // باز هم ، نگاه کنید به رستاخیز بزرگ جهان / طلسم باید در عرش بزرگ قیام کند.” ، این خواسته وسیله نقلیه است. سیلاب های کربلا به زمین افتاد و خون در میدان کربلا جاری شد. دعا به ترتیب پیامبران // این تبدیل مقدسین است وقتی آسمانها آمدند ، آسمانها رفتند / طاعونی که روی شیر خدا افتاد “

پس از آن ، یکی دیگر از ویژگی های جالب حسینیه ها در این مجموعه ، هنگامی که مکعب های یخ هستند اسکله های بزرگی هستند ، جایی که جریان های الکتریکی نشان داده می شوند ، که ممکن است در طول مسیر مفیدتر باشد و نوع چوب آن در طرف آن از هر دو طرف دهانش ، یک پارچه قوی به طرق مختلف بست می شود ، بسیاری را به یک قطب می چسباند ، زیر چادر آویزان می شود ، طنابی که به یک طرف خانه بسته است ، مرد قوی او را تا انتها بیرون کشید و او را رها کرد. وقتی باد می وزد ، بلند شد و دوبار آن را تکرار کرد.

این همچنین یکی از پاداش های افرادی است که در پشت بام می توانند طناب را یک بار بشکنند تا به طور ایستاده بایستند تا قدرت ایستادگی کند ، این همایش ها همیشه در هر کجا که در دسترس هستند خوش آمدید بنابراین ، آنها هر سال به آن می آیند. وی افزود: تعداد مبتلایان به زوال عقل افزایش یافته است.

منبع: شهری ، جعفر. (1371). تهران قدیم ، جلد 2. هفتم. نسخه های بی پایان تهران ص 352 – 363

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا