جامعه و خانواده

آسیب به جفت عامل مرده‌زایی در زنان مبتلا به کووید-۱۹

مطالعات اخیر نشان می دهد که ویروس کرونا می تواند به جفت حمله کرده و آن را از بین ببرد و باعث مرگ زنان باردار شود.

به گزارش سی وی نت و به نقل از مدیکال اکسپرس، چنین نتایجی در زنان باردار غیر معمول نیست، اما زنان مبتلا به کووید-19 در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

محققان در 12 کشور از جمله ایالات متحده، نمونه های بافت جفت جنین های 64 ساله و چهار جنین را که اندکی پس از تولد مرده بودند، بررسی کردند. همه اینها مادرانی هستند که واکسینه نشده اند و در دوران بارداری مبتلا به کووید-19 هستند.

“مطالعات نشان می دهد که آسیب جفت، به جای خود جنین، باعث مرگ مرتبط با کووید-19 می شود.” جفری گلدشتاین، انسان شناس در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وست در فاینبرگ.

او در این مطالعه که پنجشنبه در مجله Archives of Pathology & Laboratory Medicine منتشر شد، شرکت نکرد.

شواهد قبلی نشان داده است که احتمال مرگ زنان باردار مبتلا به کووید-19 بیشتر است. مخصوصا اونایی که دلتا دارن. واکسیناسیون برای زنان باردار توصیه می شود.

دکتر دکتر گفت: بیماری های دیگر می توانند جفت را با ورود به جفت از بین ببرند، آنها معمولاً این کار را با آسیب رساندن به جنین انجام می دهند. دیوید شوارتز، نویسنده و نویسنده بیماری آتلانتا می گوید. یک نمونه از آن ویروس زیکا است.

او و همکارانش می‌خواهند بدانند که آیا این در مورد تولد زنان مبتلا به کووید-19 صادق است یا خیر. اما یافته های آنها کاملا متفاوت است. در این حالت جفت خود عفونی شده و از بین می رود.

آسیب به جفت رحم در زنان حاوی کووید-19

شوارتز می گوید: «در بیشتر این موارد، بیش از 90 درصد از دو جاده تخریب شده است.

ظاهر جفت قرمز و اسفنجی است. محل تولد آنها یکدست و رنگ تیره است. اگرچه این بیماری گاهی اوقات در جفت رخ می دهد، شوارتز می گوید که هرگز این همه آسیب ندیده است.

جفت عضوی است که در دوران بارداری رشد می کند و به رحم متصل می شود و اکسیژن و مواد مغذی را از خون مادر و نوزاد حمل می کند.

احتمالاً این ویروس از جریان خون وارد جفت می شود و به سلول های آسیب دیده متصل می شود و پروتئین را تجزیه می کند و باعث التهاب ناسالم می شود که از جریان خون و اکسیژن جلوگیری می کند.

بیماری عروق کرونا نیز در برخی از جنین ها یافت شده است، اما شواهد آسیب جفت علت اصلی مرگ نوزادان است.

گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در میان زنان باردار حاوی کووید-19 نشان داد که از هر 80 زن باردار حدود یک نفر فوت می کند. این میزان از هر 155 زن باردار بدون کووید یک نفر است.

فشار خون بالا، درد مزمن و ناهنجاری های جنینی از جمله عواملی هستند که شانس بچه دار شدن را در زنان مبتلا به کووید-19 افزایش می دهند.

هنوز مشخص نیست که آیا الیاف امیکرون شانس بچه دار شدن را افزایش می دهد یا خیر. این مطالعه قبل از ظهور این فرم بسیار مسری انجام شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا