حوادث

آتش‌سوزی گسترده در مراتع کلات

آفتاب‌‌نیوز :

مجید بهشتی با بیان اینکه وسعت آتش‌سوزی بسیار گسترده است، اظهار کرد: حریق از حدود یک ساعت قبل شروع شده و نیرو‌ها به محل وقوع آتش رسیده‌اند و نیرو‌های مردمی، بسیج، هلال احمر و … به کمک آمده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات تصریح کرد: مراتع هزار مسجد در بخش مرکزی این شهرستان، حوالی ساعت ۱۴ امروز دچار حریق شد که همچنان ادامه دارد.  محل آتش‌سوزی حدفاصل روستا‌های “سینی” تا “ایدلیک” در پهنه مراتع شهرستان کلات روی داده است و گروه‌های مردمی در حال اطفاء حریق و مقابله با گسترش آتش هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات گفت: هنوز دقیق مشخص نیست چند هکتار از مراتع دچار حریق شده‌اند، پس از اتمام عملیات دقیقاً مشخص می‌شود.

بهشتی در خصوص اینکه برای خاموش کردن آتش آیا نیاز به کمک‌های مرکز استان هست؟ افزود: تا نیم ساعت دیگر وضعیت دقیق اعلام می‌شود.

شهرستان مرزی کلات با وسعت ۳۵۰۳ کیلومتر مربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر، ۶ دهستان و ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت بر اساس سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۵ است که ترکیب ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصدی شهری را از آن خود کرده است.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدمت رسان همچون شبکه بهداشت کلات، جمعیت این شهرستان افزون بر ۴۳ هزار نفر است.

دکمه بازگشت به بالا