کسب و کار ایرانی

چگونه در امتحان ریاضی تجربی 20 بگیریم؟

با نزدیک شدن به ایام امتحان، اضطراب والدین و دانش آموزانی که برای امتحان آماده می شوند بیشتر می شود. احتمالاً بسیاری از ما با ضرب المثل معروف «فردا امتحان دارم و چیزی نخوانده‌ام» آشنا هستیم، اما اگر مطالعه را به شب امتحان موکول کرده‌اید، نترسید. با استفاده از ترفندهای شب آزمون و برنامه ریزی برای مطالعه در شب آزمون، می توانید تا جایی که می توانید برای قبولی در آزمون و آمادگی برای آزمون یاد بگیرید، هرچند نمی توانید یک شبه مطالب را به حافظه بلند مدت خود اختصاص دهید. برای یادگیری ریاضی تجربی ما به شما ریاضی جامع تجربی لوتوس را توصیه میکنیم.

شب امتحان آخرین باری است که مطالعه می کنید تا برای یک امتحان سخت آماده شوید. البته اگر ابتدا از زمان استفاده نکنید، مطالعه مطالب در شب امتحان مشکل خواهد بود. اکنون که دوره مرور مطالب درسی و آمادگی آزمون به پایان رسیده است، کافی است اعصاب خود را کنترل کرده و در سالن امتحان حاضر شوید تا از آمادگی پاسخگویی به سوالات اطمینان حاصل کنید. بنابراین، اگر این سوال مدام در ذهن شما می گذرد، چگونه می توانید در آزمون نمره 20 بگیرید؟ فرصت خود را از دست ندهید و نکات شب امتحان خود را در اسرع وقت برنامه ریزی کنید.

علاوه بر برنامه ریزی، باید راه هایی برای تقویت حافظه خود در شب امتحان بیابید. بسیاری از والدین نگران رژیم غذایی، آمادگی روحی و جسمی فرزندان خود هستند و ممکن است در وب سایت ها و منابع زیادی جستجو کنند تا غذاهای خوشمزه آخر شب را برای غذاهای تقویت کننده حافظه برای آزمایش پیدا کنند. و بر این اساس شب امتحانات شام درست می کنند و بچه ها را آماده می کنند.

در این مقاله در مورد ترفندهای شب امتحان صحبت می کنیم و به سوال رایج نحوه قبولی در آزمون بیستم پاسخ می دهیم، در زیر به انواع غذاهای مناسب برای شب امتحان و تقویت حافظه می پردازیم. موضوعات مطرح شده در این مقاله عبارتند از:

سال هاست که به ایام امتحانات نزدیک می شود، جملات پرطرفداری مانند «فردا امتحان دارم، چیزی نمی خوانم»، «چگونه در امتحان 20 بگیریم» وجود دارد که ما را به فکر فرو می برد. ما عمیقاً در تلاش هستیم تا راه حلی برای پاسخ به آن پیدا کنیم.

اولین نکته برای پاسخ به این سوال که چگونه در آزمون بیستم قبول شویم، قرار گرفتن در مکان مناسب و داشتن وسایل مطالعه لازم مانند مداد، دفتر، دفترچه، راهنمای مطالعه، سوالات امتحانی و … است. شب امتحان زمانی است که شروع به آماده سازی می کنید، بنابراین تمام ابزارهایی را که به دست می آورید آماده کنید و فصل به فصل مطالعه کنید، زمان یا روش های دیگر را پیگیری کنید و مرتب مطالعه کنید، ممکن است لازم باشد نکات مهم را با هایلایتر برجسته کنید. مهم این است که شیوه خلق افراد با یکدیگر متفاوت باشد. ارتباط بین ایده ها کافی است. در شب آمادگی امتحان باید سابقه خوبی از مباحث امتحانی داشته باشید. هدف شما از مطالعه در شب امتحان شما باید مفاهیم را مرور و اصلاح کنید. برای درک بهتر مفاهیم از کتاب استفاده کنید وگرنه بهتر است یادداشت ها و سوابق خود را در اولویت قرار دهید. ابتدا نکات اصلی داستان را تحلیل کنید، سپس دلایل و روابط را در داستان بیابید. ممکن است برخی از سوالات و نظرات از سوال ناشی شود. این به این دلیل است که هدف تلاش برای درک داستان به جای حفظ کردن آن است. هنگام مطالعه، 30-45 دقیقه روی درس تمرکز کنید و 5 دقیقه استراحت کنید. آموزش ایده ها و مفاهیم به افراد دیگر می تواند به یادگیری بهتر آنها کمک کند. اگر می خواهید بدانید که واقعاً این موضوع را یاد گرفته اید، می توانید آن را برای یک همکلاسی یا فردی که مایل به همکاری با او است توضیح دهید. آموزش دادن به دیگران درک و بحث درباره مفاهیم را برای شما آسان تر می کند. اگر در پاسخ به سوالی مشکل دارید، آن را یادداشت کنید و دوباره بخوانید تا مطمئن شوید که آن را متوجه شده اید. در پایان آموخته های خود را یادداشت کنید تا بتوانید مطالب را قبل از امتحان مرور کنید.

یکی از نکات این است که شب امتحان بخوابید. خواب کافی شب قبل از امتحان یکی از کلیدهای اصلی موفقیت شما در امتحان است. ممکن است وسوسه شوید که تمام شب قبل از آزمون بیدار بمانید، اما نخوابیدن کافی شب قبل از آزمایش می تواند باعث مشکلاتی در عملکرد مغز شود، بنابراین نمی توانید اطلاعاتی را که یاد گرفته اید به خاطر بسپارید. پس سعی کنید به اندازه کافی بخوابید. شب قبل از آزمایش بخوابید.

علاوه بر برنامه ریزی برای نحوه مطالعه پیش آزمون برای آماده شدن برای آزمون، همچنین بهتر است بدانید که قبل از آزمون چه بخورید و لیستی از میان وعده های سالم برای عصر آماده کنید. تست. خوردن غذای مغذی و تهیه وعده های غذایی سالم به شما این امکان را می دهد که در زمان نیاز انرژی تولید کنید. ذهن و بدن به هم مرتبط هستند، پس بهتر است قبل از شروع مطالعه از بدن خود مراقبت کنید. به دستشویی بروید، کمی آب یا چای بنوشید، مطمئن شوید که لباس هایتان راحت است. تمرکز و آرامش برای یادگیری بهتر مهم هستند، بنابراین نفس عمیق بکشید و یوگا را با بدن و ذهن خود تمرین کنید. در واقع این آمادگی برای کمک به مطالعه نیست، بلکه برای جلوگیری از اختلالات یادگیری است. خوردن میان وعده های سالم در حین مطالعه می تواند کمک کننده باشد، اما میان وعده های خود را هوشمندانه انتخاب کنید. غذای مناسب غذایی نیست که حاوی قند و کربوهیدرات زیاد باشد، زیرا باعث کاهش ناگهانی انرژی می شود. یک شام آزمایشی خوب باید سرشار از پروتئین باشد.مرغ سرخ شده و تخم مرغ غذاهای غنی از پروتئین هستند. نوشیدن دمنوش هایی مانند چای با چای سبز در شب امتحان می تواند آرامش بخش باشد. شکلات تلخ نیز یکی از غذاهایی است که ارزش خوردن در شب را دارد. قبل از رفتن به مرکز آزمون خوب و سالم بخورید و سپس به سرعت یادداشت های خود را مرور کنید.

همراه داشتن تنقلات سالم مانند آجیل و میوه های خشک هنگام مراجعه به محل آزمایش از خستگی و افت قند خون در طول آزمایش جلوگیری می کند.

طرح درس برای شب امتحان

برنامه ریزی برای امتحان نهایی برای دانش آموزان سال سوم دبیرستان بسیار مهم است زیرا آنها را برای مسابقه بزرگی به نام کنکور آماده می کند. به طور کلی، هدف گذاری و برنامه ریزی برای رسیدن به آن، سفر را برای ما آسان تر می کند، زیرا قدم به قدم همه چیز به ما کمک می کند زمان را کنترل کنیم و وظایف را به موقع و به بهترین نحو ممکن انجام دهیم. امکان موفقیت در با برنامه ریزی برای امتحانات پایان ترم، می توانید قبل از زمان استراحت کنید و با مطالعه به موقع از اضطراب دوری کنید. برای برنامه ریزی درس خود در شب امتحان می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

از زمان خود عاقلانه استفاده کنید: قبل از شروع مطالعه، مرور مباحث و تهیه برنامه و ترسیم نحوه مطالعه بسیار مهم است. با رسم نمودار یا نمودار می توانید تعیین کنید که چه اهدافی دارید و چقدر مطالعه و زمان برای رسیدن به آنها نیاز دارید. بنابراین اولین قدم در مدیریت زمان، تعیین اهداف است. برای موفقیت، باید از زمان خود عاقلانه استفاده کنید. مطالعه قبل از خواب حافظه و عملکرد شما را بهبود می بخشد، بنابراین قبل از خاموش کردن چراغ های اتاق خواب، چند دقیقه به مرور آنچه یاد گرفته اید بپردازید.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید: مدیریت زمان مهمترین چیز در برنامه ریزی برای امتحان شبانه است، بنابراین اگر زمان زیادی برای مطالعه ندارید یا پر هستید، به محدودیت های خود فکر کنید و تصمیم بگیرید. هدف محقق شد. اگر امتحانات پایان ترم را برنامه ریزی کنید، از اتلاف وقت جلوگیری می کنید و به هدف خود یعنی یادگیری به موقع و منظم مطالب نزدیک می شوید.

با دقت بخوانید: بخش مهمی از یادگیری یک موضوع به توانایی های شنیداری دانش آموزان در کلاس بستگی دارد، بنابراین اگر روی موضوعات درس تمرکز کنید و درگیر پرسش و پاسخ باشید، می توانید آنها را با دقت بخوانید. مطمئناً می توانید مطالب دوره را یاد بگیرید. و این بدان معناست که شما در نیمه راه سفر آموزشی خود هستید.

قبل از مطالعه خود را آماده کنید: یکی از مواردی که باید در هنگام آماده شدن برای امتحان نهایی به آن توجه کنید، مطالعه قبل از ارائه آن به کلاس است. اگر بتوانید 10-15 دقیقه قبل از رفتن به کلاس برای مرور درس وقت بگذارید، می توانید چیزهای جدیدی را برای درک بهتر و به خاطر سپردن مطالب یاد بگیرید.

یادداشت های یک روز را مرور کنید: برای یادگیری سریع و به خاطر سپردن مفاهیم جدید، باید آنها را مرور کنید و نکات مهم و مهم را علامت بزنید. همچنین یک چک لیست برای آماده شدن برای مطالعه شب امتحان دارید که می توانید برای آمادگی ذهنی و تمرکز بیشتر از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری: برای قبولی در امتحان نهایی باید روی برنامه ریزی برای امتحان نهایی تمرکز کنید و مطالب و برنامه درسی را به طور منظم مرور کنید. هنگام اصلاح مقاله، نکات اصلی و مهم متن را در یک دفتر یادداشت و خلاصه کنید تا بتوانید در روز امتحان از وقت خود برای اصلاح مقاله استفاده کنید.

مکان مناسب را در نظر بگیرید: نکته مهم دیگری که باید در برنامه ریزی تمرین شب امتحان خود در نظر بگیرید، تصمیم گیری در مورد محل مطالعه است. مکان مناسب برای مطالعه باید مکانی آرام با نور و گرمای کافی باشد. ایجاد یک محیط آموزشی خوب تمرکز شما را بر یادگیری افزایش می دهد و یادگیری را لذت بخش تر می کند.

به مغزتان استراحت دهید: همچنین قبل از رفتن به سالن امتحان، صبحانه بخورید و سریع بگذرید، اما وقتی به سالن امتحان رفتید، مطالعه را متوقف کنید و بگذارید مغزتان استراحت کند. خواندن تا آخرین لحظه خسته کننده و بی حس کننده است. مطالعات نشان داده است افرادی که هر ساعت 10 دقیقه استراحت می کنند ظرفیت ذهنی خود را افزایش می دهند زیرا مطالعه مداوم باعث خستگی ذهنی می شود.

دکمه بازگشت به بالا