جامعه و خانواده

وضعیت آب و هوای گلستان تا پایان هفته جاری

سی وی نت/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان ضمن تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی استان تا پایان هفته جاری، گفت: سامانه ناپایدار جوی از عصر امروز در استان فعال می‌شود.

امان محمد کمالی امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی گلستان اظهار کرد: با توجه به عبور امواج ناپایدار ضعیف از استان گلستان در ساعات عصر و شب، وزش باد موقتی نسبتاً شدید و افزایش ابر را امروز و فردا صبح خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی رگبار پراکنده باران را در نواحی کوهستانی استان گلستان انتظار داریم، افزود: از فردا تا پنج شنبه جو نسبتاً پایداری را همراه با افزایش دما خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه در ساعات بعد از ظهر طی بازه زمانی مذکور در ارتفاعات افزایش ابر را خواهیم داشت، تصریح کرد: تا آخر هفته جاری بارش مؤثر و چشمگیری در استان پیش بینی نمی شود.

کمالی با اشاره به روند کاهشی بارش‌ها، گفت: خشکسالی یکی از اثرات منفی تغییر اقلیم است و  در سال‌های اخیر علاوه‌بر اینکه بارش‌های متعارف و با مدت زمان طولانی در استان کاهش یافته بارش های زمستان هم در گلستان کمتر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا