فرهنگ و هنر

هال‌اشتات؛ مرواریدی در اتریش – سی وی نت

سی وی نت/ خراسان رضوی تجربه یک چیز جدید در کشوری خارج از کشور خودمان سفر را تعریف می کند. سفری که علاوه بر دیدن طبیعت جدید و پاک، فرهنگ های جدیدی را معرفی می کند و از تاریخ کهن لذت می برد.

یکی از مکان هایی که در سفر و آشنایی با طبیعت زیبا می توانید دیدار تاریخ باستان و معاصر را ببینید، شهر هالستات است. این شهر کوچک را می توان قدیمی ترین شهر مسکونی اروپا نامید.

شهر هالشتات در کشور اتریش واقع شده است و در سال 1997 توسط سازمان میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از آثار تاریخی این کشور به ثبت رسیده است. دنیا و بسیاری اوقات یکی از مقاصد گردشگران و علاقه مندان است.

هالشتات  مروارید در اتریش

همانطور که گفته شد این شهر یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشر در اروپا است و وجود خانه ها و بناهای تاریخی در منطقه و کشف بقایای انسان های عصر آهن دلیل این امر است. واقعیت قابل توجه دیگر این است که دوره تاریخی هالشتات عصر آهن نامیده می شود.

گفته می شود که مردم تا حدود سال 19 میلادی این کشور را نمی شناختند و راه رسیدن به آنجا دشوار بود. این شهر علاوه بر معادن نمک دارای بناهای 7000 ساله و مقبره های 2000 ساله است که در کنار مناظر کوهستانی و دریاچه های مختلف گردشگران را به خود جذب می کند و نام بهشت ​​روی زمین را برای آن به ارمغان می آورد.

همچنین وجود اولین معادن نمک و غارهای نمکی زیبا در این منطقه همه ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی را به هالشتات می کشاند. این منطقه همچنین آرامش بی نظیری را برای گردشگران به ارمغان می آورد و دلیل آن قرار گرفتن شهر در کنار دریاچه ای به همین نام است.

هالشتات  مروارید در اتریش

این شهر به دلیل قرار گرفتن در دامنه های آلپ به مروارید اتریش نیز معروف است. از ویژگی های قابل توجه این منطقه می توان به تعداد کم هتل ها اشاره کرد. ساکنان این منطقه از گردشگران در منازل خود استقبال و پذیرایی می کنند و می توان گفت که این نوع مهمان نوازی در کشورهای اروپایی باعث شهرت این منطقه شده است.

همانطور که گفته شد هالستات جاذبه های زیادی دارد که معروف ترین آنها «کلیسای مسیح» است. این کلیسا در حدود سال 1782 در زمان سلطنت جوزف دوم در سرزمین های امپراتوری اتریش-مجارستان ساخته شد.

گفته می شد دلیل ساخت این کلیسا در هالشتات این بود که بسیاری از پروتستان ها در اینجا زندگی می کردند، زیرا تا زمانی که این کلیسا ساخته نشد مکان مناسبی برای عبادت نداشتند.

هالشتات  مروارید در اتریش

همانطور که گفته شد شهر هالشتات دارای ویژگی های غیرعادی زیادی است که «دریاچه هالشتات» یکی از آنهاست. این دریاچه توسط کوه های آلپ احاطه شده است و گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند تا لذت غواصی و شنا در این دریاچه را تجربه کنند.

هالشتات  مروارید در اتریش

در گذشته از این دریاچه برای انتقال نمک به سایر نقاط اتریش استفاده می شد و این دریاچه به عنوان پل نیز عمل می کرد. نکته قابل توجه در مورد این دریاچه شفافیت و شفافیت آن است که هنگام بازدید بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی، می‌توان به عنوان مثال «کلیسای کالورینبورگ» را در نظر گرفت، یک معماری باروک که در سال 1711 ساخته شد و دارای علاقه تاریخی زیادی بود. این کلیسا به درخواست زوجی که منشی دادگاه بودند به عبادت مردم هالستات اختصاص داده شد.

هالشتات  مروارید در اتریش

یکی از مهمترین موارد تاریخ و قدمت این شهر، موزه هالستات است که در سال 1888 در این منطقه ساخته شد و مکانی برای نمایش آثار عصر آهن و معادن نمک در اطراف شهر است.

هالشتات  مروارید در اتریش

«Charnel House» یا «Bain House» یکی از جالب ترین دیدنی های هالستات است که داستان شگفت انگیزی دارد. کمبود فضا در هالستات یکی از موارد مهم است و این موضوع در گورستان های این منطقه به وضوح دیده می شود. هر قبر در هالستات برای هر فرد 10 تا 15 سال دوام می آورد، پس از آن استخوان ها از قبر خارج می شوند و در معرض نور خورشید قرار می گیرند تا سفید شوند.

پس از تمیز کردن، این استخوان ها به خانه شانل منتقل شده و در آنجا نگهداری می شود. اکنون گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند استخوان هایی را ببینند که قدمت آن به قرن 12 میلادی باز می گردد. در واقع گفته می شود که در دهه 720 به پایان رسید و کلیسای کاتولیک به ساکنان این منطقه اجازه داد تا مردگان را بسوزانند تا مشکل کمبود فضا در هالستات حل شود.

هالشتات  مروارید در اتریش

همانطور که گفته شد شهر هالستات به دلیل وجود کوه ها و معادن نمک فراوان در جهان مشهور شده است که دیگر از آنها استفاده نمی شود و فقط برخی از آنها هنوز مورد استفاده قرار می گیرند.

هالشتات  مروارید در اتریش

منبع:

whc.unesco.org

www.nationalgeographic.com

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا