جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی

دلایل استفاده از مبل ال در دکوراسیون خانه

10 دلیل مهم برای استفاده از مبلمان L شکل در دکوراسیون خانه مدرن

مبل ال راحتی یک نوع مبل راحت و مدرن است که از قطعات مختلف مبل ساخته شده است. قسمت های مختلف مبل ال شکل می تواند دسته دار یا بدون دسته باشد. همانطور که گفتیم مبل ال یک مبل راحتی است که برای استراحت و خواب نیز کاربرد دارد.

در واقع مبل مدل L برای راحتی طراحی شده است، اما امروزه به لطف محبوبیت مدل چستر و حتی سلطنتی، این مبل برای استفاده در مهمانی های رسمی نیز در بازار یافت می شود. در مبل ال شکل فضای کمتری وجود دارد و افراد بیشتری می توانند از آن استفاده کنند زیرا المنت هندلینگ حذف شده و قسمت های مختلفی به مبل متصل شده است.

چرا مبل ال بخریم؟

حالا مبل مدل ال به دلایل زیادی محبوب شده است، در اینجا مهم ترین دلایل محبوبیت مبلمان ال را لیست می کنیم، شاید این نوع مبلمان بهترین انتخاب برای منزل شما باشد.

شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می کنیم.

1) مبل مدل L نسبت به سایر مبل ها فضای کمتری دارد

اولین دلیل برای افزایش تقاضا و رضایت مشتری هنگام خرید مبل ال این است که در حالی که مبل L فضای کمتری نسبت به سایر مبل ها اشغال می کند، فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

در دنیای امروز به دلیل مهاجرت به شهرهای بزرگ و افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ، خانه ها روز به روز کوچکتر می شوند و فضای کمتری برای چیدمان مطابق با سلیقه مشتری وجود دارد. با توجه به کمبود فضا در خانه های امروزی، طراحان صنعتی و طراحان داخلی مبل هایی را متناسب با نیاز جامعه طراحی کرده اند (مشتری می خواهد خانه خود را به سلیقه خود مبله کند اما فاقد مبلمان مناسب با فضای موجود است) و قدرت تطبیق پذیری را دارد. به آن

یکی از مبلمان مورد علاقه مشتریانی که مجبورند در فضای کوچکی زندگی کنند، مبل L شکل است. این به این دلیل است که مبل های L شکل، با وجود اینکه فضای زیادی برای نشستن دارند، فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.

در واقع می توان مبل L شکل را در گوشه ای از خانه قرار داد و طوری چید که از کل فضای اتاق استفاده نشود. بنابراین با توجه به نیاز مشتری می تواند فضاهای موجود در منزل خود را کنترل کند و از آنجا میز، اتاق نشیمن و سایر خلاقیت ها را با توجه به چیدمان منزل شما تهیه کند.

از طرفی در بسیاری از مراسم ها امکان استفاده از میز ناهار خوری وجود ندارد، زیرا به دلیل جمعیت زیاد حتی در بسیاری از منازل در ایران هنوز استفاده از میز ناهارخوری رواج ندارد و مردم تمایل به پخش شدن دارند. آی تی. یک سفره رنگارنگ روی زمین. در این صورت استفاده از مبل مدل L راحت است زیرا فضای کمی را اشغال می کند و فضای رایگانی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

2) مبل ال ای برای خانواده و مجالس بسیار مناسب است

همانطور که اشاره کردیم در مبل ال شکل دسته مبلمان برداشته می شود و قسمت های مختلف مبل به هم متصل می شود تا یک مبل ال شکل تشکیل شود. در کاناپه L شکل قسمت های نشیمن قسمت های مختلف مبل به هم متصل و بسته شده و مبل مانند حرف L انگلیسی چیده شده است.

به دلیل نزدیک بودن نشیمنگاه و L شکل بودن مبل، افرادی که از مبل استفاده می کنند به هم نزدیک هستند، امکان تماس چشمی با افراد و رفع خستگی آنها وجود دارد. بنابراین این مبل برای یک مکان خانوادگی صمیمی است که افراد می خواهند به هم نزدیک باشند و تا حدودی میل ناشی از آشفتگی کار و دوری افراد را با ایجاد فضایی گرم و صمیمی جبران کنند.

بسیاری از مردم با دوستان یا خانواده در یک محیط دوستانه و صمیمی گرد هم می آیند تا مسابقات فوتبال جهان و سایر ورزش های تلویزیونی را تماشا کنند یا سریال های مورد علاقه خود را تماشا کنند. در مبل های ال شکل به دلیل مجاورت فیزیکی افراد، هیجان تماشای سریال یا بازی دو چندان می شود و حس فوق العاده ای را برای کاربر ایجاد می کند. این برای افرادی که دوست دارند کنسول هایی مانند پلی استیشن را بازی کنند صادق است.

3) مبلمان برقی با تمام سبک های دکوراسیون خانه مدرن سازگار است

همانطور که گفتیم مبلمان L فضای کمی را اشغال می کند و در شرایط خانه امروزی بهترین گزینه است و برای مهمانی های خانوادگی نیز گزینه بسیار مناسبی است. اما با وجود مزایای فراوان مبل ال شکل، ممکن است بسیاری از افراد به دلیل راحتی این سبک مبل، آن را دوست نداشته باشند، کسانی که سبک مبلمان استیل یا سلطنتی را دوست دارند می توانند از مبل ال شکل بهره مند شوند. زیرا مدل رویال مبل مدل L نیز در حال حاضر در بازار موجود است.

مبل راحتی با ساختار مینیمال و ساده خود علاوه بر کاربردی بودن، برای خانه هایی با سبک دکوراسیون مدرن بسیار مناسب خواهد بود.

علاوه بر شکل مبلمان، در انتخاب پارچه و جنس مبلمان L شکل نیز باید دقت کنید، پارچه ای که برای مبل انتخاب می کنید باید با استایل آن منطقه مطابقت داشته باشد. به نوع مبل دقت کنید. اگر می خواهید از این مبل در اتاق نشیمن استفاده کنید، حتما از پارچه های محکم با رنگ های تیره استفاده کنید تا در صورت کثیف شدن و یا گرد و غبار شدن، اتاق نشیمن را خیلی بد جلوه ندهد.

4) مبلمان الکترونیکی هم برای خانه های کوچک و هم برای خانه های بزرگ مناسب است

همانطور که گفتیم مبل ال شکل برای خانه های کوچک بسیار مناسب است زیرا فضای کمتری را می گیرد و افراد بیشتری را در خود جای می دهد اما این به این معنا نیست که مبل ال شکل برای خانه های بزرگ مناسب نیست. ضمناً این نوع مبل برای خانه های بزرگ نیز کاربرد زیادی دارد. اگر خانه شما آنقدر بزرگ است که می خواهید از مقداری مبلمان برای تزئین آن استفاده کنید، یکی از گزینه های خوب برای مبلمان منزل شما مبل مدل L است.

به عنوان مثال، اگر می خواهید فضای خاصی از خانه خود را به فضای تماشای تلویزیون اختصاص دهید، استفاده از مبل بهترین گزینه است. از آنجایی که مبل مدل L علاوه بر راحت بودن باعث می شود افراد در استفاده از آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند، می تواند قسمت های مختلف منزل شما را جدا کرده و به نظم بخشیدن به منزل شما کمک کند.

در خانه های بزرگ، مرکز اتاق نشیمن مکان مناسبی برای یک مبل راحتی است. زیرا این مبل بزرگتر و عمیق تر از سایر مبلمان است. اگر آن را در وسط اتاق قرار دهید، فضای دیوار بیشتری برای قرار دادن سایر مبلمان خواهید داشت و دسترسی به تمام قطعات این مبلمان را آسان می کند.

از طرفی خانه بسیاری از افراد آنقدر بزرگ نیست که بتوانند از چند مبل استفاده کنند و می خواهند از یک مبلمان استفاده کنند و فضاهای مختلف را هم جدا کنند. مثلاً یک قسمت از فضای نشیمن خانه آنها برای مبل ها و قسمتی دیگر برای میز ناهارخوری در نظر گرفته شود.

قسمت بزرگتر مبل های سکشنال عامل مهمی در چیدمان آنها است. قطعاتی را که ثابت هستند و نمی شکنند، کنار دیوار قرار دهید. البته ممکن است وسوسه شوید که مبلمان را طوری جدا کنید که با اتاق بهتر باشد. اما به یاد داشته باشید که این مبلمان طوری طراحی شده اند که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و جداسازی آنها مانند یک پازل نیمه کاره خواهد بود و شما و دکوراسیون را ناقص می کند. پس قبل از اینکه تصمیم به خرید مبل L بگیرید به این موضوع فکر کنید.

5) مبل برای استراحت و خواب بسیار مناسب است

به لطف طراحی راحت مبل ال شکل، این مبل برای اوقات فراغت و استراحت غیررسمی بسیار مناسب است. برای افرادی که می خواهند از مبل برای خواب استفاده کنند مبل مدل L نیز انتخاب مناسبی است چرا که انواع دیگر مبل ها خللی در خواب راحت افراد روی مبل ایجاد نمی کند و در ساختار مبل نمی گنجد.

به طور کلی مانند اکثر مبل ها، مبل L دارای بدنه اصلی است که توسط بالش ها و کوسن ها پشتیبانی می شود. بنابراین برداشتن کوسن ها باعث افزایش فضای خواب افراد می شود و می توانید از مبل به عنوان تخت خواب استفاده کنید.

امروزه با خانه های کوچکتر، داشتن اتاق مهمان بسیار سخت است. مبلمان تخت L شکل برای خانه هایی که اتاق مهمان ندارند ایده آل است. در این صورت می توان از مبل ال به عنوان تخت مهمان استفاده کرد. بنابراین می توانید مبل L را در صورت نیاز جابه جا کنید تا فضایی برای گردهمایی های خانوادگی یا فضای خواب مهمان ها حتی در یک خانه کوچک ایجاد کنید.

۶) با استفاده از مبلمان دست ساز می توانید فضای داخلی منزل خود را طراحی و چیدمان کنید

شاید چیدمان مبل ها و کاناپه های جداگانه در خانه راحت تر از مبل های L شکل به نظر برسد. اما مبل های ال شکل دارای مزایایی هستند که آنها را نسبت به مدل های مبل دیگر برتری می دهد. یک مبل L شکل می تواند فضای داخلی اتاق نشیمن شما را کاملاً تقسیم کند. این نوع مبل بر اساس ساختار بهتری در کنار هم قرار می گیرد و تنها قسمت خاصی از خانه شما را اشغال می کند زیرا قسمت های مختلف آن به یکدیگر متصل بوده و مدولار هستند.

با توجه به مساحت کوچکی که توسط مبلمان ال اشغال شده است، فضای آزاد خانه افزایش یافته است به طوری که می توان از انواع صندلی و مبل راحتی در کنار مبلمان ال استفاده کرد.

مبلمان الکترونیکی به ما کمک می کند تا در یک فضای کوچک چیدمان های مختلفی ایجاد کنیم و همچنین خانه خود را تزئین کنیم. اگر فضای بزرگتری برای اتاق نشیمن دارید. ال دیوان برای تقسیم بندی فضاها بسیار کاربردی و خوب است.

7) اشکال مبلمان به سبک مبل L شکل بسیار گسترده است

مبل های ال شکل نیز امروزه با حفظ هویت خود به عنوان مبل U شکل در بازار موجود است.مبل هایی مانند مبل های ال شکل از مبلمان بدون دسته و ظاهر نهایی آنها پس از قرار دادن مبل ها در کنار یکدیگر ساخته می شوند. حرف U انگلیسی (U) است.

همانطور که می دانید، مبل L خانه شما را تنها از دو طرف می بندد، در حالی که مبل U این کار را از سه طرف انجام می دهد. به همین دلیل برای جداسازی فضا، مبل U شکل فضای صمیمی و راحت تری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

بنابراین می توان مبل ال را سبکی از مبلمان معرفی کرد که در آن دسته ها برداشته شده و قسمت های مختلف مبل به هم متصل می شوند. شما می توانید با این سبک مبل هر شکلی را که می خواهید در مبلمان ایجاد کنید و فضایی متناسب با سلیقه و سبک خود در خانه خود ایجاد کنید.

8) کوسن ها و کوسن های مبل را می توان به خوبی مورد استفاده قرار داد

به طور کلی به دلیل شکل L مبل و فضای نشیمن بزرگ آن، از کوسن هایی با اندازه های مختلف برای قرار دادن پشت و کمر و ارگونومی کاربر استفاده می شود (محصول را انسانی می کند تا کاربر راحت تر از محصول استفاده کند). علاوه بر این با استفاده از کوسن ها می توانید هارمونی متفاوتی در رنگ مبلمان منزل خود ایجاد کنید. مثلاً همه کوسن ها یک رنگ و برخی از آنها رنگ متفاوت و تیره تری داشته باشند. این تضاد رنگ بر مبلمان تاکید می کند و مبلمان شما به نقطه کانونی اتاق نشیمن تبدیل می شود.

شاید بخواهید دکوری مدرن و ایرانی داشته باشید. تغییر طرح و پارچه کوسن ها می تواند دکوراسیون شما را به دکوراسیون ایرانی نزدیک کند. می توانید از دوخت های سنتی و پارچه های ترمه برای پوشش و روکش مبلمان منزل خود استفاده کنید تا دکوراسیون منزل خود را ایرانی کنید.

9) مبل ال می تواند از هر جنسیتی باشد، از چرم گرفته تا پارچه

همانطور که گفتیم مبل ال در سبک های مختلفی قابل تولید است و شاید به مبلمان چستر علاقه مند باشید. از آنجایی که تمام این مدل های مبل L را می توان در بازار یافت، می توانید به راحتی مبل چستر L را از چرم یا پارچه خریداری کنید.

نکته ای که هنگام خرید مبل چرمی باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه تمیز کردن آن آسان است، اما مبل های چرمی نیاز به نگهداری زیادی دارند. اولاً می توان پوست آن را جدا کرد و ثانیاً چرم قبل از اشعه ماوراء بنفش ترک می خورد، بنابراین باید به خوبی محافظت شود. زیرا نرمی پوست را از دست می دهد و در نتیجه ترک می خورد; بنابراین، قدمی که برای حفظ چرم خود در این مسیر باید بردارید، استفاده از تهویه مداوم و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است.

برای مبل ال استفاده از پارچه توصیه می شود، زیرا در صورت استفاده مداوم از این مبل، دوام پارچه بیشتر می شود.

10) قیمت مبل ال نسبت به سایر مبل ها ارزانتر است

ل. مبل کوچک است و قیمت آن کمتر از مبل معمولی است. به طور کلی مبل های مشابه در بازار با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد که دلیل تفاوت قیمت برند و متریال به کار رفته در تجهیزات می باشد.

شاید دلیل زیبایی مبل ال منحصر به فرد بودن و متفاوت بودن آن از سایر مبلمان مدرن در شکل و طرح است. مبل مبل ال نمونه کاملی از زندگی مدرن است به همین دلیل در بین جوانان طرفداران بیشتری دارد و می توانند فضایی زیبا و مدرن و آن را ایجاد کنند.

اما مطمئنا همه می دانند که با خرید این مبل و قرار دادن آن در گوشه نشیمن نمی توانید به دکوراسیون مطلوب و مناسب منزل خود دست پیدا کنید. برای اینکه زیبایی مبل در منزل بیشتر نمایان شود باید چند نکته را رعایت کرد. مانند توجه به سبک، رنگ، طرح و غیره.

در اینجا لیستی از مواردی است که هنگام خرید مبل باید به آن توجه کنید:

انتخاب رنگ و طرح: رنگ و طرح مبلمان باید ساده باشد. رنگ ساده مبلمان به آزادی بصری فضا کمک می کند. شلوغی بیش از حد مبل یا حتی پرده در خانه به دلیل اینکه فضای زیادی از اتاق نشیمن را اشغال می کنند، کل اتاق نشیمن شما را شلوغ می کند و فضا تنگ و خفه کننده به نظر می رسد.

اگر تمایل به تضاد رنگ ها دارید، می توانید از رنگ های مکمل با سایر مبلمان و ساختمان ها (پوشش دیوار، کف، پرده، نورپردازی) استفاده کنید. این رنگ ها در کنار هم تضاد زیبایی ایجاد می کنند.

رنگ خنثی برای مبل L ایده جالبی است، می توانید با بالش های رنگی تیرگی آن را کاهش دهید. می توانید رنگ بالش را متناسب با سایر وسایل خانه انتخاب کنید.

تعیین ابعاد: قبل از خرید مبل، بهتر است طول و عرض فضایی که مبل در آن قرار می گیرد را اندازه گیری کنید. مبل شما باید متناسب با فضایی باشد که برنامه ریزی کرده اید، نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک. با این کار یک مبل مناسب و خاص برای منزل خود خواهید داشت در غیر این صورت ممکن است در قرار دادن مبل دچار مشکل شوید.

ساختار مبل: گاهی ساختار مبل به دسته های دو طرف محدود می شود و گاهی اوقات در یک طرف مبل آزاد است. از یک طرف، مبل های ایستاده به عنوان تخت خواب برای استراحت روزمره عمل می کنند و به کاربران آزادی عمل بیشتری می دهند. از طرفی همانطور که گفتیم انواع مختلفی از مبل های L شکل و مبل های U شکل در بازار وجود دارد، بنابراین باید مشخص کنید که کدام مدل مبلمان برای سبک دکوراسیون منزل شما مناسب است.

انتخاب پارچه: انتخاب پارچه مبل در هر نوع مبلمانی بسیار مهم است. زیرا پارچه مبل نقش زیادی در دوام مبل خواهد داشت. برای مثال بهتر است پارچه ساتن برای مبل انتخاب نکنید. زیرا این حوله ها سر هستند و نشستن را برای شما سخت می کنند. همانطور که اشاره کردیم مبل های چرمی انتخاب چندان مناسبی برای این سبک مبلمان نیستند، به دلیل استفاده زیاد از این سبک مبل، امکان آسیب دیدن و پنهان شدن رویه مبل نیز وجود دارد. که پوست برای سالم ماندن نیاز به محافظت زیادی دارد. . از طرفی تعمیر مبل چرمی نیز هزینه بر است.

دکمه بازگشت به بالا