ورزش

با چند لیدر استقلال کل ورزشگاه را روی سرتان خراب می‌کنیم!

حضور پرشمار تماشاگران اراکی در کنار ورزشگاه های استقلال و آلومینیوم و استادیوم امام خمینی این شهر، فرهاد مجیدی را به اعتراض برانگیخت. محمد مومنی یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال و بازیکن سابق این تیم در گفت وگو با خبرورزشی درباره حاشیه های بازی استقلال و اراک، تصمیم کمیته استیناف و انتقادات اخیر صحبت کرد. بازی استقلال مقابل آلومینیوم:

درباره عصبانیت فرهاد مجیدی و سرپرست تیم استقلال از حضور تماشاگران در ورزشگاه اراک چه می گویید؟

بر اساس قوانین و مقررات، ایجاد امنیت و رعایت قوانین مربوط به روند کرونا بر عهده موافقان است. بدیهی است بازدید کننده ضمن احراز شرایطی که باشگاه در نظر دارد بازی را برگزار کند، از این طریق رضایت خود را نشان می دهد و در این موارد سلامت شرکت کنندگان رعایت می شود.

به نظر شما انجام این کارها بر عهده نماینده یک جماعت است؟

وقتی یک جماعت نماینده ای به جامعه می فرستد همه چیز باید زیر نظر آن شخص باشد. این قانون برای همه جوامع نیز اعمال می شود. اما چراغ قرمز فقط برای این بود که تهرانی ها پشت سر بایستند و دیگران بگذرند! چراغ قرمز در سراسر ایران پیامدهایی دارد. از سر گرفته تا فرد پایین، همه پشت چراغ قرمز خواهند ایستاد. قوانین برای مهمانان یا بازدیدکنندگان اعمال نمی شود.

از یک تیم چه انتظاری دارید یا چه انتظاری دارید؟

انتظارات ما اجرای قانون است. متأسفانه برخی از دوستان در وضع قوانین تنبلی می کنند و این موضوع باعث آزار اعضا می شود. سازماندهی و سازماندهی یک تیم را در فوتبال به چالش می کشد. این فعالیت ها اعتبار و اعتبار جلسات جماعت را تضعیف می کند.

بیشتر بخوانید:

آیا شنیده اید که بیژن طاهری گفته است که گفته می شود استقلالی ها در ورزشگاه اراک حرف های رکیک زده اند؟

این تمرینی است که می بینیم! ما فرهنگ ورزش خود را در ورزشگاه حفظ خواهیم کرد. این اهمیتی ندارد. ما همچنین می توانیم چهار نفر از رهبران خود را احضار کنیم تا کل ورزشگاه را تخریب کنیم. تیم فوتبال اراک کجاست؟ با این همه تجربه نمی دانند قانون چیست؟ آیا این قانون فقط برای تهرانی هاست؟ آیا قانون فقط برای آزادی است؟

زمانی که استقلال مقابل اراک به تساوی رسید، انتقادهایی درباره بازی استقلال مطرح شد. میدونی؟

آره! می خواهم بگویم دوستان، غذا نباید داغتر از سوپ باشد. استقلال ساکت بود و همچنان روی میز بود. خیلی ها به من پیام می دهند که این بازی آزادی آنها نیست، اما دوستان، مدیر کل و مدیریت باید این را بدانند نه شما. البته درست است که هواداران و هواداران ایده های خودشان را دارند اما گاهی باید به جای بازی خوب به فکر نتیجه گرفتن بود و دستتان پر است. از دوستان می خواهم سخاوتمند باشند. ما فرصت های رشد و آزادی را می بینیم.

از عملکرد استقلال راضی هستی؟

وقتی بیرون می روی و سر می گیری، برای بردن به خانه می آیی، این خود پیروزی است. این بدان معناست که شما توانایی ادامه دادن و برنده شدن در رقابت را دارید. علاوه بر این، اگر تیمی هزینه نکند و آن را به خوبی تجزیه نکند، به این معنی است که استراتژی عدم هدف گذاری را به درستی اجرا کرده است. نمی توان یک شب گل خورد و در هر بازی چهار گل زد. این گروه در حال رشد است.

چرا پیشکسوتان به شما اهمیت نمی دهند؟

متأسفانه عده ای تحت تأثیر دیدگاه ها و نظرات این کارشناسان قرار می گیرند و حرف هایی می زنند که در مواقعی دل هواداران را به لرزه در می آورد. من از حامیان دو آتش آزادی می خواهم مراقب باشند این مسائل از کجا می آید. البته پیشکسوتان محترم برخورد درستی دارند اما از آنها می خواهم به تیم کمک کنند. اگر جوابی دارند در آنجا قرار دهند. نقد و انتقاد از آزادی هنر نیست. این گروه متعلق به ما و ما نیست. فردا ممکن است پیشکسوتی که از استقلال انتقاد می کرد، قاهر باشد، پس به فکر آینده خودمان باشیم.

آیا از تصمیم کمیته استیناف خبری دارید؟

من صحبت های آقای قاضی را شنیدم. او در واقع قاضی فوتبال ایران است. هر کس مشکلی دارد ابتدا با آقای قاضی تماس بگیرد. او یک مدیر فوتبال است و ما به او افتخار خواهیم کرد. ما همیشه درخواست تجدید نظر کمیته استیناف را دوست نداریم. باید بپذیریم که برخی از افراد در چنین کمیته هایی بدون علاقه تلاش می کنند تا کار درست را در فوتبال انجام دهند، اما در عین حال هستند کسانی که در این امر دخالتی ندارند و فقط می خواهند آرامش کمیته اعتراض را بر هم بزنند. ما همچنان به عدالت تکیه می کنیم، با هم کار می کنیم و تلاش می کنیم تا فوتبالمان فقط مربوط به خودمان نباشد.

257 251

دکمه بازگشت به بالا