سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

انجام لیزر در پریودی

اگرچه لیزر موهای زائد مزایای زیادی دارد، اما معمولا شایعات زیادی در مورد آن وجود دارد که افراد را نسبت به این روش دائمی رفع موهای زائد بدبین می کند. برخی از زنان بر این باورند که لیزر موهای زائد باعث تاخیر در قاعدگی یا افزایش درد و خونریزی می شود. در زیر نمونه هایی از تصورات غلط در مورد لیزر وجود دارد که در گذشته به اشتباه از طریق دهان به دهان منتشر شده است. در زیر به بررسی لیزر موهای زائد در دوران قاعدگی می پردازیم.

آیا می توان در دوران قاعدگی لیزر کرد؟

از آنجایی که در جلسات بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران در نتایج بسیار موثر است، برخی از جلسات ممکن است دوره قاعدگی را مختل کنند. بهتر است در این لحظه لیزر را به غیر از ناحیه بیکینی روی سایر نقاط بدن نیز انجام دهید و مطمئن باشید که مشکلی پیش نخواهد آمد. قاعدگی محدودیتی برای لیزر درمانی ایجاد نمی کند و به دلیل ناراحتی زیاد ناحیه بیکینی از لیزر درمانی در این ناحیه خودداری می شود. بله، افرادی که در دوره پریود خود از تامپون استفاده می کنند، می توانند در ناحیه بیکینی لیزر شوند، اما احتمال درد و قرمزی کوتاه مدت در این ناحیه وجود دارد. همچنین بهتر است بدانید که لیزر موهای زائد نه تغییری در چرخه قاعدگی و سطوح هورمونی ایجاد می کند و نه بر دوره قاعدگی یا تاخیر آن تاثیر می گذارد.

آیا لیزر در دوران قاعدگی درد بیشتری دارد؟

در دوران قاعدگی گردش خون و تغییرات هورمونی در بدن افزایش می یابد. این می تواند باعث کاهش صبر یک زن شود. به همین دلیل، ممکن است در طول درمان با لیزر درد بیشتری احساس کنید. البته این درد بیشتر جنبه روانی دارد و با استرس تشدید می شود. اما می توانید قبل از لیزر درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

آیا لیزر موهای زائد در دوران قاعدگی باعث ناباروری می شود؟

یکی از تصورات غلط بشر تاثیر لیزر بر ناباروری است. در حالی که لیزر موهای زائد به هیچ وجه باعث ناباروری حتی در دوران قاعدگی نمی شود. همانطور که در مقاله قبل گفتیم سرعت نفوذ لیزر به قدری کم است که به اندام های داخلی بدن و تخمدان ها آسیبی نمی رساند و فقط رنگدانه موجود در فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهد.

پایان

لیزر موهای زائد مدت هاست که به عنوان بهترین روش از نظر برترین پزشک برای حذف دائمی موهای زائد شناخته شده است، اما هنوز اطلاعات غلط و شایعات زیادی در مورد آن وجود دارد. لیزر هیچ اثر منفی در دوران قاعدگی ندارد و هیچ یک از این شایعات نادرست توسط پزشکان تایید نشده است. بهتر است قبل از انجام لیزر در این مدت با متخصص در مورد نگرانی های خود صحبت کنید تا با خیال راحت در جلسه شرکت کنید.

دکمه بازگشت به بالا