سلامت و تندرستی

آیا سرما شما را بیمار می‌کند؟

سی وی نت/ لرستان یکی از پزشکان می گوید: «تقریباً همه مادران به فرزندان خود می گویند: کت بپوش وگرنه سردت می شود. آیا آنها حقیقت دارند؟

سمیرا فتحی در گفت وگو با سی وی نت، اظهار کرد: تاکنون محققانی که روی این سوال کار کرده اند معتقدند قرار گرفتن در هوای سرد باعث بهبود سلامت و بیماری نمی شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان بهداشت معتقدند سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل زمستان عامل سرماخوردگی نیست، اما گذراندن وقت در خانه و نزدیک به افرادی که ناقل این ویروس هستند، عامل سرماخوردگی است.

فتحی گفت: نتایج برخی آزمایشات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض سرما ممکن است توانایی مقابله با بیماری ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد: مطالعات نشان می دهد که نباید نگران سرد بودن بیش از حد بود زیرا تأثیر منفی بر سیستم ایمنی بدن ندارد، اما آیا باید از خود در برابر سرما محافظت کنیم؟ اگر ناراحت هستید یا در معرض خطر سرمازدگی و هیپوترمی هوا برای مدت طولانی هستید، پاسخ مثبت است، اما جای نگرانی در مورد سیستم ایمنی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ورزش منظم یکی از ارکان سبک زندگی سالم است، افزود: ورزش باعث بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، کمک به کنترل وزن و حفظ بدن در برابر بیماری های مختلف می شود.

فتحی افزود: به عنوان یک رژیم غذایی سالم، ورزش می تواند به سلامت کلی بدن و در نتیجه سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کند و تأثیر مستقیمی در بهبود گردش خون دارد و باعث می شود مواد مغذی و سلول ها از هرگونه تحرک عاری باشند. و عملکرد.

این کارشناس به طور کلی گفت: ورزش صحیح و منظم را می توان هدفی برای سبک زندگی سالم دانست، زیرا ابزاری ضروری برای حفظ سلامت سیستم است. مبارزه با عفونت و سایر زمینه ها.

وی افزود: فناوری پیشرفته پزشکی محققان را بر آن داشته تا پاسخی برای سوالات مربوط به سیستم ایمنی بدن پیدا کنند، به عنوان مثال، ژن ها یا ژن های مبتنی بر ژنوم انسان که فرصت علمی را برای کارشناسان فراهم می کند و در عین حال به بهبود یا بیکاری هزاران نفر می پردازد. . سیستم های ژنتیکی و پاسخ به شرایط پزشکی خاص، مانند سلول های خونی یک ورزشکار قبل و بعد از ورزش.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا